Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 30 juli 2010

Strulig blogg, virka djur, optiker, Johannamarken och hönsgård-epoken är över

Lite bloggande vore väl på sin plats…! Bloggen har bråkat en del på senaste, vet inte vad det är med den. Inte velat spara inlägg så jag fått sitta med det ett jädra tag! Sånt som jag skrivit 22.30 publiceras kanske 45 minuter senare och så. Har inte riktigt haft tid med sånt. Och sen så har jag fått garn så då har jag tråcklat med det istället. Började med mitt mumintroll, ska bara göra öron och svans och sen sy ihop det :) Tänkte göra klart det igår, men då det blir ganska dunkelt här inne på kvällarna så orkade jag inte sitta och pilla med små öron så då började jag på nästa projekt istället. Vad det är vet jag inte riktigt ännu, men det är ett djur i epilepsiframkallande färger och som liknar en blandning mellan en gris och en elefant typ. Bild kommer när figuren börjar ta form…! Nu har jag lite virk-paus då ena pekfingret har en tendens att svullna upp när jag håller på med sånt där.

Annars då…? Hmm, när skrev jag senast?? Usch, längesen…!

I tisdags var det ljusparty hos Marie. Blir ju inte så mycket ljus eldat den här årstiden, men har satt igång så smått igen :) Så lite shoppat blev det, alltid kul när man kan fynda! Det var ett trevligt party, förutom att Maries mage fick för sig att bråka IGEN :(

I onsdag var det jobb. Och det funkade ungefär som vanligt. Jag återkommer till jobbet… Hann inte mer än hem förrän det var dags för optikern igen. Och det är ju som vanligt, jag är närsynt på ena ögat och översynt på ena ögat, jag tänker inte nämnvärt på det till vardags, mer än att det tar tid för ögonen att ställa om sig från nära håll till långt håll och sen att jag har skitsvårt att se djup. Annars så är det som med hörseln ungefär, det är mest skönt att slippa vissa saker :D När han plockade och testade med sina glas så såg jag ju bättre, men han trodde inte att jag skulle uppleva nån större skillnad ute i ”vardagen”. När jag tittar på saker så reagerar jag på att saker saknar konturer, medan jag såg konturer med korrigering, men jag undrar om det skulle vara så stor förändring egentligen… Så jag fick välja om jag ville ha korrigering eller inte. Och då överlever jag nog utan en stund till :) Så länge jag inte har ont i huvudet och så.

Sen hem och ha lite beslutsångest inför kvällen. Det var tänkt att åka till Borensberg och dansa till Casanovas, men så blev ju Marie sjuk och min rygg är inte riktigt vad den borde (även om den är mycket bättre!), sen var det ju Nostalgi i Vadstena och så hade jag som sagt fått mitt garn… Satte mig och började virka mumintroll och efter ett tag var det för sent för både Borensberg och Vadstena. Men mumintrollet hade fått kropp, huvud, armar och ben! :D

Igår var jag och Eva i Ödeshög på Johannamarken. Brukar vara en fin och mysig marknad och det var väl inte sämre i år, förutom vädret då. Duggregn mest hela tiden. Fast det gjorde inte så mycket, blev väldigt skön luft av regnet! Inte blev det mycket shoppande heller. Lite strumpor, har kommit på att om man har ankelsockor så slipper man vika ner vanliga strumpor när man har shorts och sånt :) , så några såna blev det, och sen när jag stod och kollade så fick jag idén att testa att ha piercingsmycken i öronen. Smycken för t.ex. labret/läppen är ju platta på insidan, mycket bättre än att ha en pinne som sticker rakt in i huvudet! :) Så det har jag testat nu och det var helt klart en bra idé! :)

Efter marknaden åkte jag hem till mor och far och åt pastasallad :) Passade på att pussa på hunden och sova en stund också :)

Sen var det tv-kväll. Först friidrott och sen speedway. Det ena lika mera framgångsrikt än det andra :) Tyvärr hade inte Jonas Davidsson en lika framgångsrik kväll som i måndags, men skitsamma när det är lagets totala insats som räknas! :) Så på lördag blir det spännande final mellan Sverige, Danmark, Polen och Storbritannien!

Idag blir det lugnt. Ska ner på stan, kolla runt lite, hämta ut paket, störa Fredrik osv. Vi pratade om att gå ut och äta ikväll, och sen skulle jag vilja se/höra ”Loverboy”/Andreas Hedenskog (Casanovas’ ex-sångare) trabadura på Sjöbris. Har aldrig hört honom så det vore kul! Men vi får väl se, vädret visar sig ju inte direkt från sin bästa sida och imorrn är det ju jobb igen.

Och som sagt så skulle jag återkomma till det. I helgen gör jag mina två sista pass i hönsgården. Vi är väl alla ganska överens om att det inte riktigt var rätt ”man” på rätt plats där. I onsdags ringde en kvinna på arbetsförmedlingen som hade Uno’s uppdrag under hans semester och vi pratade lite. Och hon var inget svår alls! Hon höll med om att det kanske inte var så klokt att sätta mig där från början, men nu försökte jag ju i alla fall! Sen är det så kul att höra när de håller med om att kollegorna inte riktigt brilierat, men försöker dölja det :) Jag sa som det var, att jag och chefen pratat och kommit överens om att jag skulle sluta, men så ringde nån från arbetsförmedlingen dagen efter och var halvt hysterisk för att jag ”sagt upp mig och då får jag ingen a-kassa!!”, och då sa den jag pratade med i onsdags att ”Jaa, nu är det ju inte riktigt så det går till, har du prövotid så spelar det ingen roll varför du slutar, och nu var det ju faktiskt så att ni var överens…!:D Så jag går helgen och på måndag skriver jag in mig på arbetsförmedlingen igen. Så om nån vill ha en bättre begagnad tösabit med diverse åkommor anställd så hör av er! :) Näe det känns bra på ett sätt, sämre på ett annat. Jag försökte verkligen och jag ville. Och sen är det skönt att alla runt omkring mig håller med om att det inte riktigt funkar med ett sådant jobb med min fysiska och psykiska status. Jag menar jag har ju själv sett när folk börjat vantrivas på sitt jobb och börjar krångla med än det ena än det andra för att slippa jobba, så det hela känns ju lite pinsamt, men jag har faktiskt trivts även om inte själva jobbet varit det roligaste man kan föreställa sig. Men med ångest, asperger, epilepsi och ledbesvär så funkade det inte riktigt med ensamt och fysiskt arbete och icke klara rutiner. Sen som jag varit inne på, fixar man inte ens höns så vad fixar man då…?!?

Klättra ur pyjamasen och ge sig ner på stan då.

Slutar med ett klipp på min icke alltid så begåvade vovve :) :



Vette fasen vad han håller på med, om det inte riktigt luktar som han tycker att det ska göra just där. Han ser mest ut som ett skadeskjutet rådjur eller nåt. Tur att han är så söt! ♥

1 kommentar:

  1. Postades 2010/07/31 kl 10:44

    tack för en trevlig dag på Johanna marken, det va roligt att se och umgås med dig igen :) kram

    SvaraRadera