Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 19 juli 2010

Virrar ihop veckor, taskig rygg, ”Årets låt”-flopp och ”Danse mot vår”

Vad trött jag blir på mig själv ibland då!! Eller för det mesta, men extra mycket ibland. Det finns TVÅ olika veckor; jämna och udda. Helger JÄMNA veckor är jag LEDIG, helger UDDA veckor så JOBBAR jag, hur svårt kan det vara??? Ändå så lyckas jag ständigt blanda ihop det där! Så idag när jag satt och funderade över framtiden så kom jag på att helgen då jag ska till Oslo givetvis är en UDDA vecka. Och här har jag gått och trott att jag är ledig…! Så nu blir det ett jädra plock med att försöka böka och ändra och byta, och vi som har ett rätt taskigt schema från början! Men men, är man inte med i skallen så får man lida…

Och sen skulle jag ju ut i spåret idag, men ryggen vill inte vara med alls! Värker och låser sig och strålar ut på en massa konstiga ställen. Jag gillar inte att ändra på planer men jag skulle nog ännu mindre gilla att ta mig ut dit och sen inte kunna ta mig runt, så jag får vackert stanna hemma.

Igår var det som sagt Guldklavegalan. Och 1 av mina 2 önskemål gick in i alla fall, får vara nöjd med det. Lasse i Arvingarna blev ”Årets keyboardist”. Men ”Årets låt” fattade jag inte alls. Jag hoppades på ”In a moment like this” – Scotts, jag trodde på ”Vi kan alla göra nåt” – Sveriges dansband för Haiti, sånt inställsamt dravel brukar (tyvärr) kamma hem det mesta, men till min stora förvåning så blev det ”Excuse me” – The Playtones som tog hem det. Har inte hört låten innan och inte var den speciellt bra heller! Men men, den är ju framröstad som bäst så då var den väl det också :)

Men mycket bra musik var det i alla fall! Med undantag för E-type’s och Annelie Rydés försök till att tolka dansband… Men lite golvad blev jag (och av allt att döma hela Malung också…) allt av Elisabeth Andreassen och ”Danse mot vår”. Låten är visst ganska gammal men det var något som jag totalt missat! En vacker visa det där och vilken pipa ”Bettan” har, har inte tänkt på det förut! Hittade låten på YouTube där Alexander Rybak är med och spelar fiol:


Himla fint och det är allt nåt speciellt med norska! Oftast i alla fall… :) (Börjar bli så mycket musik här nu så jag har gjort en egen kategori för det här bredvid!)

Sen så har jag svalt någon form av stolthet och bett om tid för synundersökning. Är ju ledig mycket denna vecka så det kan väl kanske passa bra då. Så vi får väl se om det blir utlandsresa eller synhjälpmedel när Fredrik fyller år… :D Annars så funkar ju alltid Ålandskryssningar….har jag hört :D Fast det börjar bli dags att planera in några såna till hösten också, bra att ha nåt att se fram emot i höstmörkret!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, är väl inte riktigt så att det inte finns nåt att göra men orkar inte riktigt ta tag i nåt, för ovanlighetens skull. Hoppas att både Joakim och Johan kan komma tillbaka från sina semestrar snart så jag kan få både rygg och skalle att bli någorlunda i ordning igen, just nu är det någon form av kaos i bägge! Kanske ska ta och plinka lite piano, det var ett tag sen nu! Återuppliva några gamla minnen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar