Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 8 augusti 2010

Bilder från kräftfisket

Här kommer en ordentlig bildbomb från kräftfisket! Orkar inte sitta och göra collage och sånt seriöst så jag lägger bara upp dem!

Fredag 6 augusti:

Som alltid när jag kommer "hem" så blir det såklart några bilder på pälsbollarna:

 Oliver 
Rasmus
Robban

Sen bar det av ut på sjön!

Familjen Flytväst... :)

Elliot är givetvis med! :)

Pappa kan ju det här med att dra en bra fiskezon... Tvärs över hela Boren fick vi åka!

Nu börjar vi närma oss...

Nu har vi ätit (och druckit...) och är på väg ut för att vittja. Det är skoj att åka båt! :)

Fullt koncentrerad på att hålla i snöret

Fångsten var väl sådär...

Hedwig måste givetvis undersöka!

Och likaså Sune måste titta.
Kvällen fortsatte med skaldjurs-tema; röka räkor. Mums!

Här tar vi upp burarna. Veva veva...

Pilligt värre att hålla reda på burar, lina, betesnålar, snuskigt bete etc.

Fredrik ville visa att han minsann också var delaktig! :)

Kollar så det är tio av allt innan vi åker in, så vi inte glömt nåt nånstans.

Den ena styr och den andra visar vägen... (Jädra vridande och vändande på den där mössan då, ser jag...!)

Fast mark under fötterna igen! Dock inte torr mark, halva bryggan ligger ju under vatten...

En av kanske 20 små knattar. Varför kunde han inte tagit med hela släkten när det vankades mört??

Årlig tradition: Söva en kräfta. Och det fungerar faktiskt! :)
Det var första fiskekvällen det! Resten av kvällen/natten var det fest för hela slanten, där förevigas inget :) Här är dock två bilder tagna 05.17 på morgonen då jag var ute med hunden:


Solen går upp över Boren.

Lördag 7 augusti:


Då var det på't igen! Burarna agnas och förbereds för ett dopp i det blå.

Det blir rätt trångt i båten...

Jag är bättre på att dra zon, nu blev det bara ett par hundra meter hemifrån :)

Skepps-jycken! :)

Trött, dyblöt och säkerligen inte helt nykter...

Inte mycket till fångst denna dag heller. Och dill måste man ha! :)


Jaa det var kräftfisket 2010 det! Sämsta fångsten någonsin, men vi hade trevligt ändå :) Bara ett år till nästa fiske, det gäller ju att se framåt... :)


Idag har det varit väldigt lugnt. Skulle åkt till Gränna, men vädret var ju inte det bästa och när jag inte fick någon med mig så struntade jag i det! Råkar säkert på Casanovas nån annanstans nån annan gång...! :) Käkade online-pizza och framåt kvällen packade vi ihop våra pinaler och våra katter och åkte hem till vår lägenhet, efter två dygn hos mor och far. Sitter och kollar på tv höll jag på att skriva, men jag har ju fnulat med bilderna, det blev ju en del...!

Nästa vecka är helt blank, det var längesen! Men jag gissar att det inte kommer vara så länge, lär säkert få kasa ner till arbetsförmedlingen och börja om från början igen med mitt jobb-sökande *suck*. Men nu är det strax gonatt!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder allihopa! Även om ni inte fick så mycket kräftor såg ni ut att ha det mysigt :)

    SvaraRadera