Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 5 augusti 2010

Magnetröntgen och sinnessjukt folk

Då var magnetröntgen avklarad. Alltid lika mysigt att ligga nästan näck med en landstinget-rock på sig (iofs så är nog de flesta nakna under kläderna...). Mycket har jag anlag för, men inte cellskräck och det är ju tur! Det där röret är fasen inte stort, tror jag hade 1 dm från nästippen upp till "taket". Skulle jag nysa så skulle jag säkerligen slå i. Det värsta är dånet. Det knäpper och "brr-ar" och har sig, låter emellanåt som man blir beskjuten. Men det är ju skönt att kunna börja dagen med att bara ligga och ta det lilla lugna! Tror inte röntgen visar alltför mycket, klantiga lyft syns nog inte på en sån! :) Men kan göra fan så ont...!! Men nu börjar ryggen bli riktigt bra igen, aktiv vila är underskattat ibland!

Perfekt läge att ligga och filosofera! Minns när jag gjorde praktik på röntgenavdelningen, den sista praktiken jag hade. Även den bästa praktiken, vad roligt det var!! Det var lite mer min typ av sjukvård än bara det vanliga "ta upp, torka, äta, lägga. Ta upp, torka, äta, lägga.". Ingen vidare action i det...! Men på röntgen kommer ju folk och går. Och det är ju inte bara brutna ben, finns lite brutna armar också :) Näe men fick se folks innanmäten från alla håll :) Kameror ner i halsen, upp i mumindalen. Även mammografier, datortomografier etc. Har sökt jobb ett flertal gånger på röntgen, kanske vore dags igen...! :)
Det var det enda på tre år som jag kände att jag ville syssla med, annars blev jag snarare medveten om vad jag INTE vill syssla med...!

Sen kan man ju undra vad det är för en jävla dåre som går runt i stan och skär skallen av kaniner...!! (Sen är kaniner/husdjur utomhus en annan diskussion som jag inte tänker ta nu!). Vad har man för störning i knölen mellan axlarna om man går igång på sånt?? Okej om man har det psyket att man klarar av att t.ex. skjuta sin hund/katt om den blivit sjuk, inte för jag fattar det heller men det är ändå en annan sak, men att gå runt och döda och lemlästa (och antagligen så leder det ena momentet till det andra *huuuuääähh*) djur enbart för nöjes skull?? Ta sig in på någons altan, bara där sätter normalt folks spärrar in, och sen jaga fatt i en kanin i en bur. Och hur fasen vet man att det finns en kanin på just den altanen?? För inget annat stjäls ju som det verkar. Man kan väl inte knalla runt på folks uteplatser nattetid i jakt på kaniner?? Finns ju några att beta av, om man säger så, och (förhoppningsvis!) har inte så många sina kaniner utomhus.

Näe fy för fan vilket folk det finns!! Vore "skoj" att få tag i ett sånt jävla kräftbete, tror man skulle kunna ta ut aggressioner så det räcker i flera år framöver...! För där skulle nog knappt ens jag ha några hämningar. Och så är vi där igen... Jag FÖRSTÅR att det till slut kan rinna över så att man dammar till sin unge, jag förstår att det kan hända! (Sen att jag lätt skulle kunna sätta en unge i en kaninbur på gården, det är en annan sak, men om jag ser objektivt på det hela). Men en kanin som sitter i en bur och tuggar hö... Hur kommer man ens på tanken?? Så jag hoppas att folk nu har lite vett till att hålla koll på sina djur. Katter, hundar, kaniner, höns. Inte för jag tror att det läggs alltför mycket resurser för att få tag i de som roar sig med sånt här, herregud, det är bättre att skicka ut två patruller som kan ha fartkontroller på rv 215 mellan Perstorp och Erstorp, där 80-sträckan går ner till 70 i ett par hundra meter...

Nu ska jag strax iväg till Borensberg och störa Marie på jobbet. Fint väder idag så det kan nog bli lite folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar