Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 14 augusti 2010

Nya bloggen klar!, nya ljus, sorglig film och fotboll

Nu har jag äntligen kopierat över alla blogginlägg från Bloggworld till Blogger!! Ska bli så skönt att lämna ett struligt BW bakom sig!

Lite dålig uppdatering på ett par dagar igen då. Och när jag ska sammanfatta så minns jag knappt vad som hänt...
I torsdags var jag hos Marie på fika. Trevligt trevligt! Vi satt och garvade åt vårt kräftfiske med exploderande flytvästar och allt annat vad den kvällen innehöll :) Sen åkte vi till centrum och hämtade ut paketet från Partylite. Kul med lite nya ljus! Så när jag kom hem så luktade det banan i hela bilen :)
Igår var jag i Kalvestad och fick mitt arbetsgivarintyg påskrivet, ÄNTLIGEN!! Så nu är det lagt på lådan så de förhoppningsvis kan börja handlägga inom kort! På hemvägen stannade jag en sväng i Vadstena och bara "gick och var". Satt längst ut på piren och filosoferade tills regnet kom. Då åkte jag hem och gick ner till Fredrik. Och så ringde Uno på arbetsförmedlingen, nu var han tillbaka från sin semester! Så nu ska vi se hur vi går vidare med allt. Finns väl alternativ som helt klart känns roligare än andra... Jag vet inte vilket som är viktigast; att jag på alla villkor ska ut och JOBBA eller om vi ska jobba med min habilitering. Hamnar jag på rätt plats så går det ju att kombinera, men det är ju inte säkert. Jag behöver träffa folk, "tvingas" prata, då vore ju ensam-jobb inte så bra, bara som exempel. Men vi får väl se vad som händer!

På kvällen gick vi ner och köpte korvkiosk-mat och drack vin. Och så tittade vi på film; "Marley & me". Har gått och tryckt på den länge men inte riktigt "vågat" se den. Jag har ju läst boken och vet vad den handlar om... Och jaa, kan väl säga att när filmen var slut satt vi här och bölade som två ungar. Näe fy fan vilken hemsk film!! Fast boken var betydligt bättre, måste jag säga!

Idag tog jag sovmorgon, gick upp och duschade och lyssnade sen på radio. Förra helgens "Allsång i Gränna" sändes. Och det var väl helt okej! Lite besviken på att Casanovas bara fick spela en låt...
Sen åkte jag till Anna och gick lite husesyn och pratade skit innan det var dags att åka till Medevi och kolla på fotboll. Och precis lagom kom solen, jäklar vad varmt och skönt det blev!! Och Medevi var en lätt match för Fågelsta-grabbarna, tror det blev 11-2... :)
Ikväll har Fredrik gjort pizza och så har vi/jag kollar på speedway.

Imorrn blir det en antagligen ganska lat söndag, men vem vet...! Skulle vilja åka till Söderköping och käka glass innan sommaren är slut helt och hållet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar