Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 11 augusti 2010

Suttit i en båt i spöregn, blixt och dunder

Mätt och belåten. Ska ta en riktigt varm dusch och sen krypa ner i sängen. En vanlig dag som slutade med äventyr! :) Har varit och hjälpt Marie att ta upp några kräftburar. Och mitt i allt så blev det kolsvart på himlen och det satte igång att spöregna, blixtra och dundra. Det var bara att åka in till land och sitta och uggla tills det värsta var över. Men jäklar vad blöta vi blev! :) Jag hade inte tänkt ta med regnkläder, trodde inte ens att jag hade några, men så hittade jag ett regnställ i garderoben när jag letade efter en annan lämplig jacka. Det var storlek 170 i regnstället så det har ju varit för litet ganska länge, men nu kunde jag ha det! Och det var en jädra tur..!! Dock så hade jag inga stövlar så fötterna i gympaskorna kändes som tvättsvampar ganska snart :) Men trots allt blöta så blev det en trevlig eftermiddag med Marie och ett gäng kräftor! :) När allt var som blötast och deppigast så sa jag "Tänk när vi är på kryssning nästa gång och sitter i hytten och dricker en smirnoff ice, vad vi kommer garva åt det här då...!". Och det känns som jag har rätt, detta kommer då inte jag glömma i första taget :) Så tack för underhållningen, Marie! :)

Tog av de blöta regnkläderna innan jag satte mig i bilen, var inte riktigt lika blöt under som utanpå, men det var fasen inte långt ifrån :) Hade varit lagom att bli stoppad av polisen eller nåt sär man satt i ett blött underställ och barfota... Men jag kom hem utan problem och det blev en sväng till Mc Donald's på hemvägen.
Har precis ätit upp nu och ska som sagt tina upp lite i duschen innan läggdags. Känns som jag kommer ha träningsvärk lite överallt imorrn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar