Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 16 augusti 2010

Pusslat, Ikea, "Smultronstället" och nattlig promenad

Klockan är mycket. Ruskigt mycket.
Jag gjorde en sån där dum grej igen. Råkade hitta ett 1000 bitars-pussel frampå kvällskvisten. Strax efter 3 låg alla bitar där de skulle... Och nu är det ju inte lätt att kunna sova, har suttit illa så ryggen värken och ögonen kliar. Men snart MÅSTE jag hoppa i säng, ska ju iväg och hämta Marie imorrn "bitti"!

Annars idag... Var åkte till Linköping, gjorde Ikea. Köpte lite ramar som jag ska ha mina pussel i (så räkna med fler uppesittar-nätter...!) och lite annat smått och gott. Såna där fack att hänga på väggen  för att ha post i, så slipper allt hamna på köksbordet, påsklämmor etc. Sen var vi på Net on net. Där slog jag på riktigt stort: En mobil-snodd för hela 9 kr... Men vaddå, jag behövde ju en sån! :) Sen åkte vi vidare till Söderköping och "Smultronstället". Glass måste man äta lite då och så :) Men nu dröjer det innan jag vill ha det nästa gång :) När vi åkte hem så kom regnet ordentligt.

Det var dagen det.

Igår kväll/natt fick vi ett ryck och gick ut på promenad mitt i natten. Annars gillar jag inte att gå, men nattliga promenader kan funka, det är lite mysigt! :) Och så jädra varmt det var...!! Riktigt kladdigt varmt. Trodde jag inbillade mig, men när jag läser att två stycken strök med i "Midnattsloppet" så förstår jag att det verkligen VAR varmt och fuktigt. Det kanske vore nåt att satsa på nästa år; springa en mil mitt i natten, perfekt för mig! :) Vi pratade om det när vi gick (dessutom sneddade vi över kyrkogården...) att ska man ge sig ut och springa så ska man göra det där och då; jäklar vad det skulle gå undan..!! :) Ungefär som på gamla goda tiden när vi hade försäsongs-löparpass i Fålehagen med fotbollen. Jag var så väldigt medelmåttig så de snabbaste sprang ungefär 300 meter före mig och de långsammaste 300 meter efter. Så där sprang jag ensam mitt ute i skogen i kolmörkret. På den tiden satte jag riktigt fina personliga rekord på 5 km...! :D
Avslutade promenixen med en "Med eller utan"-baguette ute på taket vid 3-tiden :)

Näe ska krypa ner nu så jag får sova i några timmar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar