Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 8 augusti 2010

Kräftfiske och Gränna idag?

Årets kräftfiske avklarat! Tror jag i alla fall... Och i år måste nog varit det absolut sämsta året för oss någonsin! I fredags blev det kanske 20 kräftor, igår något fler, men det var fasen inte många. Men vi hade roligt ändå! :) I fredags blev det förstås lite fest med halva grannskapet. Musik och dans och grejer. Vet inte när jag kom i säng men var ute med hunden 05.20, så mycket vet jag. Sen var jag uppe kl 09.30 igen, gick ju inte att sova i mitt rum. Varmt och jävligt och en sambo som trängdes. Hur fasen klarade man av att ha enbart en 1,20-säng?? För att inte tala om tiden innan dess, en 90-säng... Man vänjer sig snabbt vid lite space :) Hur som helst så gick jag ner i soffan och la mig men då kom ju datorn fram istället.

Fredrik åkte och jobbade en stund och när han kom tillbaka så hade han med sig Mc Donald's-mat, det är kärlek det! :) Sen så somnade jag äntligen. Sov väl två timmar och när jag vaknade var det bara att hoppa i flytvästen igen! (Nog för att kork flyter, men...). Fick en lite bättre zon igår, slapp åka tvärs över halva sjön för att komma ut till den. Nu var det bara några hundra meter från vår brygga :)

Käkade tacos, tog ett par öl, åkte ut och vittjade burarna framåt kvällen, köpte dill. Blev ingen vidare fart på't igår, vi var ganska slitna allihop, somliga mer än andra :) När klockan var 12 åkte vi och tog upp. Och sen hem och så farsgubben kunde koka! :) Det är synd om kräftor, de dör ju levande...! Sniffade lite nykokta kräftor-doft (nåt för Partylite..??) och sen var det läggdags.

Vaknade skapligt idag också, så här sitter man. Blåslagen lite här och var, tur man inte åker båt oftare! :) Fasen vad smidig man är...

När jag kommer hem så blir det lite bilder från fiske-dagarna, har ju inte min dator nu så jag kan lägga in dem.

Idag är tanken att åka till Gränna, om inte vädret blir sämre. Se om jag får någon med mig bara. Det fanns visst ett par som var intresserade i alla fall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar