Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 13 augusti 2009

Kräftfiske

Då har vi fiskat kräftor i dagarna två. I tisdags var det Fredrik som hade vunnit, vi fick en skitbra zon, vädret var bra. Pappa och jag börjar bli riktiga hejare på det där nu!  Fasen, jag minns när vi satt 6-7 pers i båten och alla skulle styra och ställa, går ju mycket bättre på två! Pannlampa är en gudomlig uppfinning! Vi kokade 89 kräftor, stora och fina! Fredrik var lite sjuker så han la sej tidigt, det var tråkigt! Igår var vädret mycket sämre, det spöregnade när vi åkte ut. Fick en skaplig zon, nästan sim-avstånd hemifrån  När vi höll på som bäst att lägga i så kom solen fram och det blev ju varmt som satan med regnställ, flytväst och allt vad det var. Pojken mådde bättre igår, åt och drack så man kände igen honom igen, hihi  Bra det, då kunde han vara lamp-hållare och hopp-i-land-Kalle  Blev inte lika mycket igår även om det var fin storlek på de vi fick!
Vänner??
En sån har Sune aldrig sett förut!  (Och innan ni skickar Greenpeace eller Djurens rätt efter mej så ska jag säga att mötet skedde under strängt bevakade former…)
Så nu är det snart höst på riktigt. Det finns vissa "milstolpar" innan hösten, som t.ex. Skänninge-marken och kräftfiske. Nu ska bara Fredrik fylla år också, sen är det hösten ofrånkomlig 
Idag har vi inte gjort nåt speciellt. Är hemma i vår lägenhet igen, svalt, för första gången på länge! Jag har precis satt i mej ett gäng skorpor och en burk päroncider. Det var "hjälp-dansare"-träning med buggen ikväll kl 18, men jag orkar fasen inte  Är trött och oduschad och har ingen som helst lust att dansa. Så det får vara. Har kollat runt på nätet lite och hittat en riktig nostalgisk guldgruva: Lunarstorm! Minns ni det…? Folk har ju knappt uppdaterat sina sidor på 4-5 år, kul att se hur kompisarna levde då, vem som var kompis med vem, läsa deras gästbok- och dagboksinlägg Nostalgi är bara förnamnet…!
Nähe, glo lite på tv…
Just det, GRATTIS till min mor och far, ibland lyckas ni faktiskt!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar