Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 25 augusti 2009

Passivt tandläkarbesök, simning och seger i EM-premiären

Jag överlevde tandläkarbesöket med mormor!  Tycker det gick riktigt bra faktiskt. Hon ska ju prata med gud och alla människor, berätta att hon har sitt barnbarn med sej, att ena dottern jobbar på Luxor och det andra bor i Stockholm, att hon tycker om barn och har varit dagmamma, att hon är vinglig, glömsk och deprimerad, sen hör hon inte vad folk svarar ändå. Smidigt  Jag hade inte tänkt följa med in, det är jävligt nog att gå till tandläkaren ändå, fast det inte ens är jag själv som ska gå, men jag fick leda in tanten och sen blev jag placerad på en stol och utsedd till kryck-vakt. Så det var bara att sitta och lyssna till allt bzzzz-andra, skrapande och sörplande. Underbart…
Sen åkte jag och tränade. Idag blev det simning, det var riktigt längesen! Det funkade bra, var väldigt få människor i bassängen. Det mesta av tiden var det bara jag och en tant. Sen tränade truathlon-gymnasiet på banorna bredvid, och de skvätter ju nåt så förbannat! Så det blev ett par diskreta kallsupar plus medföljande dödsångest. Undra hur många längder jag gjorde på den där timmen, blev nog några stycken! Får se om jag har nån träningsvärk imorrn, är ju många muskler inblandat som man inte använder i vanliga fall. Sen så förnyade jag mitt kort idag också. Tecknade mej på ett år, känns inte som jag hade så mycket till val. Alternativet var ett halvår som är 700:- billigare än ett år och ska betalas kontant. Så nu är det bara att köra hårt! Jag hade lite kul åt dom, först fyllde jag i ett papper i kassan när jag kom, sen hann jag inte mer än i bassängen som kom jag att tänka på att jag inte fyllt i kontonummer. Det kan ju vara bra när man kör autogiro. Så det gick jag och gjorde när jag simmat, solat och duschat. Sen hann jag inte mer än ut i bilen så ringde de från Nautilus, då hade de missat att skriva pris på avtalet. Men man FÅR ha lite sådär halv-koll efter semestrar och allt 
När jag kom hem så luktade det kokos i hela trappuppgången, så jag gick in och eldade ananas-/kokossorbet i aromabrännaren  Gillar kokosdoft! Sen kollade jag när Sveriges damer spöade Ryssland med 3-0. Såg rätt så stabilt ut, hoppas de fortsätter så!
Nu är det strax läggdags, ska gå upp skapligt imorrn och åka på marknad i Askersund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar