Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 10 augusti 2009

Lite spännande listor :-)

Hittade lite såna här utfrågnings-formulär på en hemsida som jag var inne på. Tycker såna är ganska kul så jag snodde dom (Fast jag bad faktiskt snällt om att få det ). Se vad det kommer fram för obehagliga överraskningar för er den här gången 
Moraliska frågor:
Ska dödshjälp finnas i Sverige?
Absolut!! Alltså inte till deprimerade fjortisar när killen sen två månader tillbaka stuckit, men ni fattar… Fattar inte varför man inte kan få ha rätten att bestämma över sitt eget liv??
Är det okej att döda djur för att få mat eller kläder, fast vi kan ana att djuren lider?
Inte en chans! Det finns grönsaker och syntetmaterial!
Är det omoraliskt att vara otrogen? 
Svår fråga. Klart att det är omoraliskt, man bör alltid avsluta ett förhållande innan man startar ett annat. Men ibland… Äh, jag ger mej inte på det, fråga om ni vill veta mer detaljerat, haha.
Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Japp, men döda "rätt" personer. Självmordsbombare som främst dödar kvinnor och barn, det är inte mycket till krig det…
Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Haha nån skulle gärna få köpa min njure för en miljon! Tycker det är upp till var och en sånt där.
Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Väldigt vad den här miljonen var viktig då… Fortfarande upp till var och en. Frågan är väl snarare om någon kan bli så jävla desperat att den betalar 1 miljon för sånt..??
Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Tjaa, business are business. De flesta tycker säkert det är fel, men skulle göra precis likadant om det var de som var företagare.
Är det acceptabelt rätt att begå självmord? 
Fortfarande har man rätten att bestämma över sitt eget liv. Men det är sällan som det är "enda" eller "bästa" utvägen. Men det är INTE acceptabelt att kalla de som gör det för egoistiska eller fega. Då har man fan inte varit med om mycket elände i livet.
Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Jag är ju för dödshjälp och någon måste ju göra det, så jaa…
Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Beror på vem man dödar (JA, jag skiljer på folk och folk! Men jag står för det, tillskillnad från de flesta andra)
Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Jaa, varför inte??? "Han" ska väl straffas för det??
Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk? 
Ofta grundas ju t.ex. ett narkotikamissbruk i att man inte fått rätt vård när man verkligen behövt det, man har fått lösa saker på sitt eget sätt. Så just narkotika är ett dåligt exempel. Men det klassiska; finns det EN respirator och en rökare och en icke rökare behöver den, så ska den absolut gå till den som inte själv satt sej i situationen.

Märkeskläder eller secondhand?
Måste jag välja så blir det märkeskläder. Personligen så håller jag mej till nåt mellanting; billigt men ändå nytt, helt och rent.
Liknar du en kändis?
Tror inte det. När jag var lärarpraktikant så sa nån att jag var lik nån konståkerska, Tanja-nånting. Men jag vet inte.
Är det ok med vita lögner?
Japp det kan det vara. Brutal ärlighet konstant föredrar INGEN, tro mej…
Hur många timmar sover du per natt? 
Per natt blir det inte så många, men när natt går över till dag så blir det några fler 
Det här vill jag bli när jag blir stor
Just nu är det diplomerad hundmassör.
Det här får mig att bli alldeles vansinnig…
Moderaternas partiprogram, Sveriges integreringspolitik och djurplågare.
Hur ofta lagar du mat hemma?
Det är maken som gör det, finns risk att det inte blir nån mat annars 
Vad skulle du göra med ett friår?
Hmm, jag har haft 5 så jag börjar bli rätt trött på’t
Hur svarar du i telefonen?
"Jaa??" oftast. Och säger personen i andra änden "Vem är det som pratar??", "Jaa, det är den du har ringt till…", svarar jag då. Folk får väl ha koll på vem de ringer till 
Är du pinsam på fyllan?
Det beror på vem du frågar… Givetvis aldrig, enligt mej själv 
Vilken var din första konsert?
Tror fasen det var Wilmer X och Jerry Williams i Borgholms sluttsruin. Heter det så??
Hur ser folk dig?
Jaa inte vet jag, får väl fråga dom…
Människa som gör dig enbart glad?
Hmm… Vette fan faktiskt, om jag ska vara ärlig.
Värsta känslan?
Sitta på botten av ett djupt hål, se hur det sakta skyfflas igen och försöker man ta sej upp så rasar bara kanterna in.
Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig? 
Sovmorgon, fint väder, några kalla. Kräver inte så mycket jag 
Är du vidskeplig?
Jomen det är jag faktiskt. Lite i alla fall. Eller det beror på, jag går under stegar och lägger nycklar på bordet, men NÅT måste ju hända efter döden 
Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Vara en lite mer normal och friskare människa. Förstå vad det är som alltid blir fel.
Skulle du vilja vara med i kungafamiljen? 
Tjaa, skulle dom tjata så…!
Vart går din drömresa?
Nya Zeeland
När blir man vuxen?
18, tror jag. Annars är det väl när man är absolut fullärd angående allt. Alltså typ aldrig.
Vem är din hjälte?
Min hund, haha 
Vad skulle du helst vara – snygg eller lycklig? 
Lycklig. Fast kanske inte ap-ful heller…
Vem har makten i ditt liv?
Jag, Keppra och Voxra
Har du någon fobi?
Sprutor, nålar
Vad är det pinsammaste du gjort ?
Njaa, det vill jag inte göra SÅ offentligt 

1 kommentar: