Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 27 augusti 2009

Uppskjuten rymdresa, Askersunds marknad, äntligen nya underkläder och kantareller

Fuglesangs rymdresa blev uppskjuten… *humor humor* Vilken nervpärs det där måste vara, att gång på gång bli inknölad i kabinen för att sen få gå ut igen efter ett par timmar. Måste vara ganska jobbigt mentalt! Nästa försök blir imorrn bitti, om jag fattar det hela rätt. Då blir det till att somna avundsjuk igen! 
Igår gick vi upp skapligt och åkte till Askersunds marknad. På vägen dit så regnade det, men lagom till vi kom fram så sprack molnen upp och det blev solsken istället Och lite shoppande blev det också. Tycker det bara är i Askersund som jag handlar, vet inte vad det är för speciellt där egentligen. Kanske en lite annan stämning, lite lugnare. Inte det här hysteriska kaos som lätt blir på marknader. Jag köpte en plånbok, och det var på tiden! Det var väl i och för sej inget fel på min gamla så, förutom att myntfacket var knepigt, mynten ramlade ut, men den var gammal och klumpig. Alltid lika nostalgiskt att byta plånbok, jädrar vad man samlat på sej under åren!! Är ju i det närmaste fornminnen som man kan hitta! Och kort på alla möjliga, som det idag inte är minsta tänkbart att de ska ha en plats i min plånbok! Tur man rensar nån gång ibland i alla fall  Hittade en liten smidig i kalvskinn som "skulle kostat" 259, men som var nedsatt till 99:-. Rena klippet  Så slipper man gå runt med mynt som skramlar i byxfickorna också! Sen så var vi inne på Nordiska och tittade. Och där hittade jag ett sånt litet fat som man lägger te-påsar på. Har länge behövt ett sånt, men det har inte blivit av att man köpt nåt. Men nu så, 12,50, som hittat!  Och sen hittade jag ÄNTLIGEN tant billiga-underkläder, som jag jagat hela sommaren! Var ju på vårmarknaden i Askersund som jag handlade av henne senast. Så nu köpte jag på mej ett litet lager. Två sett bh/trosa för 100:-/styck. DET är billigt!! Det är ju riktigt bra grejer också! Större storlekar som inte liknar amnings-bh’ar eller har 3 cm breda axelband. Så nu har jag som sagt bunkrat upp lite! Fredrik köpte remmar och naturgodis, det måste man ha!  Sen blev det givetvis en pirog också! Blev en lite lagom tur!
När Fredrik gick till jobbet så följde jag med honom till stan. Var ju bara att bita i det sura äpplet och gå och hämta ut medicin. Det slutade på den lilla nätta summan 1268:-… Borde fasen haft väktar-övervakning eller nåt när jag gick sen. Fördelen är att man snabbt kommer upp i frikort. Sen så orkade jag inte gå hem, så jag stod och terroriserade Fredrik resten av eftermiddagen 
Idag har jag varit hos Malin. Och det gick väldigt bra! Hon hjälper mej att se saker ur nya perspektiv, och det kan vara nyttigt ibland! Det är ju födelsedagskalas=släktsamling i helgen, och det är jag lite lätt nojig för. Har svårt när det blir många människor på samma ställe. Men nu vet jag lite hur jag ska tänka och så, så får vi hoppas det blir bra!  Nu har jag precis varit och tränat. Sprang 5 km idag igen, börjar fasen kunna det där nu!  Innan ojade jag mej för 2 km, men jag sprang fasen för snabbt då, och blev trött mycket fortare. Nu tar jag det lilla lugna, och det går ju mycket bättre!
Ikväll kommer mamma upp med svamp som jobbarkompisen plockat. Så vi lär väl vara sysselsatta ikväll! Men kantareller, tänk så mumsigt, jag riktigt längtar!! Sen ska vi försöka handla också. Lär väl bli en del inför Fredriks födelsedag på lördag. Tur att vi bara fyller år var sin gång om året 

Just fasen, en rätt kul grej till hände ju igår! När jag stod hos Fredrik så ringde mobilen. Nåt konstigt nummer var det, men jag svarade. Då var det nån undersökning från Ica, som gick ut på hur man upplevde nån kampanj, vad det nu var, jag fattade inte riktigt, men hur som helst så skulle man ha barn i grundskolan. Jag frågade lite försiktigt om han inte hade nån som helst koll på åldern på de han ringde till, och det hade han inte. Jag sa att jag i princip själv nyss slutat grundskolan, och då tog ju han mej på orden och trodde jag var 16 år…. "Näe inte så ung, men 25 år är jag!". "Jaa, då har du förhoppningsvis inga barn i grundskolan… Eller det är klart att det kan du ju ha men…. Det vore ju kanske inte så bra för…. Eller…. Äh.. Näe…!"  Gissar att han försökte få fram att det inte ser så bra ut när "barn skaffar barn", men kom på sej själv där  Jag sa att jag inte hade några barn i skolåldern, att jag inte hade några barn överhuvudtaget. Då sa han typ bara "Hihi, innan jag tappar tråden helt här så önskar jag dej en fortsatt trevlig dag!". Fler rätt full i garv åt den där nissen, tror inte mina svar stod i telefonintervjuare-boken riktigt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar