Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 29 november 2009

Första advent, ganska misslyckat godis-bak, kinesrestaurang och film

Första advent. Och julskyltning på stan, vilket jag struntade i, men det hade visst varit folk ändå  Har bara varit hemma och tittat ut på dimman istället.
Igår var det godis-dag. Och jag ska ju enbart hålla mej ifrån sånt där, att jag aldrig lär mej..!! Knäcken blev väldigt mjuk, fast jag kokade den ungefär 3 gånger så länge som det stod i receptet. Den går ju att äta, men det är bökigt och kladdigt. Får väl lägga dem i frysen så kanske de stelnar ordentligt  Även kolan får nog åka in i frysen, blev mjuk den också. Det enda som lyckades vad mozart-kulorna. Alltså nougat och marsipan som man sen doppar i choklad. De var helt ätbara! Fast det räcker att äta en, det är ju sockerbomb så det heter duga!  Vi tänkte baka också, men det har vi skjutit upp på obestämd tid. Men det ska väl blir gjort det också!
Annars en ganska lugn helg. Igår var vi på kinesreastaurangen och åt, på kvällen åt vi chips och kollade på en av "Johan Falk"-filmerna. Har även satt upp ljusstakar, väntar bara på att Fredrik ska fixa i ordning stjärnorna i vardagsrummet också… 
Imorrn är det jobb som vanligt, sen ska jag till Joakim på LSS. Längesen jag var där så det blir spännande! Sen skulle visst Fredrik till Skänninge och lotta julklappar så då blir det väl att vara nervös för bilen igen, haha  Julklappar ja, måste komma iväg och fixa den sista, så kan man släppa det sen! Skönt att man inte har så många att handla till. Bara mamma, pappa, Fredrik, syrran och en påse ostbågar till mormor. Kanske att även djuren kan få något extra också, även om jag gissar att i alla fall Hedwig kommer festa loss ordentligt på julbordet  Blir fint med lite julmat igen, mammas köttbullar och sånt! 
Dåliga bilder denna gång, men det var nåt skit på linsen
T.o.m Sune ser skeptisk ut till min knäck…
Det kanske ser gott ut, men… Eller jaa gott var det ju…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar