Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 5 november 2009

Frukost, snöfall och svininfluensa-”hotet”


Sitter med frukost framför mej. Vet inte när det hände senast!! Två thékakor och ett glas apelsinjuice. Men emellanåt blir jag påmind om varför jag annars inte äter frukost, tycker bara allt blir en enda gröt i munnen, i halsen och i magen. Men emellanåt smakar det riktigt gott!  Och ute snöar det. Ordentligt t.o.m. Kanske börjar bli dags för vinterdäck… Det kan nog Fredrik fixa i helgen när vi är husvakt… *höhö * Sen så hade mitt avgasrör äntligen kommit, men jag väntar med det till nästa vecka eftersom mor och far reser bort imorrn. Skulle bli lite knepigt att hämta bilen imorrn när jag ska jobba och så. Och så kul är det inte med promenader genom halva stan…
Även idag är jag på gnäll-humör, känner jag… Jag tycker det börjar bli jäkligt överdrivet med svininfluensa, vaccin och det andra med det tredje. Många har vaccinerat sej nu och det är ett JÄKLA gnäll om "ont i armen, ont i halsen, ont i kroppen, feber, man är däckad och sängliggande" osv. Liksom att man utsätter sej…!! OKEJ folk som jobbar i vården, där stöter man ju på folk av alla olika slag, men att "vanligt" folk tror att de skyddar sej… Eller skyddar sej gör de ju, men mot vad..?? Dels blev vaccinet väldigt snabbt framtaget, hur pass noga testat är det då..?? Okej att vi kanske skonar ett gäng försvarslösa djur, men att använda sej själv som försökskanin..? Hur många har egentligen insjuknat i Sverige? Några hundra kanske. Hur många har dött? 5? Ens det..? Hur många dör i trafiken varje dag…? Hur många dör i andra slags olyckor, t.ex fall-olyckor på arbetsplatser osv? Precis, statisktiskt sett så är det betydligt farligare att sätta sej i bilen och att gå till jobbet än vad svininfluensan är… Och de som dör… Har det varit "fullt friska" människor som bara klappat ihop? Är den ens någon…? En kille i 20-25-årsåldern från Norrköping som det härjades om ett tag, men var han fullt frisk, vet man det med säkerhet? Sen dog han väl inte heller..? Igår gick en familj ut i pressen och berättade om deras 3-åring som hade sökt akut och blivit hemskickad, och senare gått bort av SVININFLUENSAN. Oj oj oj, totalt livsfarlig smitta, det där!! Bara att det lite längre ner fanns att läsa att pojken var kroniskt muskelsjuk, och han hade BLAND ANNAT haft "svininfluensa-viruset" i kroppen när han gick bort… Gravida rekommenderas att vaccinera sej, medan ammande varnas för att göra det… Hur går det ihop??
Vad jag vill säga är: Hur många "svaga" tror ni inte dör varje dag i "vanliga ofarliga sjukdomar"?? En lunginflammation tar lätt bort en gammal människa. En infektion av något slag som vi tar lite antibiotika emot och allt är bra sen är totalt livsfarligt för späd/prematur-barn. Människor med försämrat immunförsvar eller försämrad lungfunktion, det behövs inte mer än ett vanligt virus för att dom ska stryka med. Alltså är "vanliga" sjukdomar farligare och vanligare dödsorsak än vad svininfluensan någonsin kommer bli, är jag ganska säker på…
På ett familje-forum på internet råder full aktivitet om detta. Man är EGOTISTISK om man inte vaccinerar sej, man är ELAK, man TÄNKER INTE. En mamma var hysterisk för att hennes sons pappas familj vägrade vaccinera sej, så då skulle dom inte få träffa pojken… Törs man sätta en slant på att hon garanterat rökte under graviditeten och att pappan jobbar som snickare eller liknande, och dagligen drar hem stora mängder slipdamm till bebisen…? Och sen släpar iväg med ungen till öppna förskolan, dagis, vad det nu må vara. Och där flödar inte alls bakterierna…??
Näe överdriven hysteri, är vad jag kallar det. Och som tyvärr drar till sej mediekåta personer. "OJ vår son nös två gånger på rad, han har garanterat svininfluensa!!! *VARNING VARNING*" och så ska man sitta i pressen och berätta om hela sitt liv. Sen kommer det… "Oj då, han var visst allergisk mot katten…"… Och detta på bekostnad av de få som faktiskt drabbas av tragedin.
Näe vaccinera er ni om ni känner för det, men gå inte och gnäll över muskelvärk och dylikt sen, ni hade med största säkerhet inte drabbats av detta i någon form om ni inte vaccinerat er… Och släng inte skit på dom som väljer att INTE vaccinera sej. Jag som ovaccinerad är ett monster om jag går i närheten av din bebis, du som rökare blir "orättvist behandlad" om jag förbjuder dej att gå i närheten av min bebis… *IQ – kan räkna upp till 100, IQ – kan A-B-C…*
Usch, vad skulle det bli av världen om det inte fanns tänkare och grubblare som mej…!! 
Nu ska jag strax in i duschen och sen ner till leksakerna igen. Det borde väl vara en smittohärd om något, så om jag om några veckor ligger med tryne, knorr och "konstgjord lunga", då har ni tillåtelse att ställa er bredvid mej och säga "HAHA, tji fick du!!", det bjuder jag helt klart på!  Men passa er när ni sätter er i bilen och åker hem bara… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar