Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 21 november 2009

Sömnlöshet=tankeverksamhet, låt-analyser och Matverkstan’ ikväll

Sömnlöshet=tankeverksamhet.
Försökte koppla av med lite ljuv musik i mp3-spelaren i mobilen, men det gick ju sådär. Gick inte skallen på högvarv innan så…
Guardian Angel – Groove coverage: Jaa vi börjar lite försiktigt. En cover på en av de bästa låtarna jag vet. Vet i fasen vem som gjort originalet faktiskt, men Wahlströms gör den riktigt bra. Kommer osökt att tänka på när jag, Marie och Ramona var i Örebro och dansade till Wahlströms. Vilket påminner mej om gamla tider då det var fart och fläng och musik och dans mest hela tiden! *saknar*
Ensamhetens hav – Göran Fristorp: Här är bevis på hur min skalle kan arbeta. Detta är ledmotivet till "Underbara älskade". Michael Nyqvist har en av huvudrollerna. Likaså i filmen "Så som i himlen". Jag förväxlade dessa tu en stund här och började koppla på "Så som i himlen". En travvinst i familjen, vi fick för oss att göra nåt trevligt. Käka pizza ute och sen gå på bio. Vi såg just "Så som i himlen". En fantastisk film och dessutom med ledmotivet "Gabriellas sång" som handlar om att man vill leva här och nu, man släpper inte fram sin egentliga vilja, man vill vara lycklig för den man är, man har tryckt undan sitt rätta jag för någon annans välbehag. Hann fan inte mer än ut från bion så fick jag utskällnings-sms från min dåvarande som inte ville följa med på det här när vi frågade för "just DEN pizzerian gjorde inga bra pizzor och just DEN filmen verkade inget bra", men efteråt var sur som fan för att vi käkat pizza och gått på bio utan honom. Grabben i ett nötskal, minst sagt. Inte bara just den händelsen, men hela alltet där har format mej; jag ska ALDRIG MER anpassa mej efter nån annan, jag ska ALDRIG MER "offra mej" för någon annan, ställa upp på sånt andra gillar men som jag mår dåligt av. Så jag får väl be om ursäkt, till alla som har råkat ut för detta, som råkar ut för detta i detta nu och som kommer råka ut för detta. Men tyvärr… Varför i helsike ska jag må dåligt för någon annans skull igen för?? Nää, "Jag vill känna att jag levt mitt liv" och definitivt inte någon annans….!! Oj, det blev långt…
Sen kom Tusen bitar – Björn Afzelius: Min vän E. Så olika men ändå så…. Näe, vi var fan inte lika nånstans, men umgicks ändå konstant. Hon är nog fasen den enda äkta och riktiga vän som jag någonsin haft. Denna trudelutten rev vi av på skolavslutningen i 9:an. Tror jag sett och pratat med henne en gång efter det, och det är snart 10 år sen. En sinnesrubbad pojkvän (på riktigt alltså!) kom emellan, och det var inte min… Jag vet inte, för mej tog det väl nästan 10 år att inse att "Allting kan gå itu, men mitt hjärta kan gå i tusen bitar", men hon får väl leva sitt liv. Killen ljuger som en blådåre och lever med henne mest för bekvämlighets skull, men drömmer om och söker ständigt andra tjejer. Synd på en fin, men tyvärr väldigt desperat tjej, hon var värd något fan så mycket bättre!!
Det var dom det blev, sen hamnade jag här… Nu är det Spotify och Sannex istället. Måste få upp humöret igen.
Annars så har det väl varit en rätt trevlig kväll. Började bra på Matverkstan’, mor och far bjöd på "Grattis till körkortet"-middag. Och det var inte min lapp, den firade 7 år i augusti…  Men Fredrik är nu äntligen klar med sitt, så nu jädrar….vet jag inte riktigt vad som ska hända, ärligt talat, men han kanske kan åka till Maxi och handla nån gång i alla fall  Ikväll blev det hur som helst kycklingfilé på grillspett med pommes och tsatsiki. Fullt ätbart, även om jag nog föredrar deras fisk..!
Sen var det tv och lite gott att dricka. Fredrik har pratat i telefonen mest hela kvällen. Jag ville lyssna på slutet av "Idol" så jag körde iväg han när han pladdrade, haha. Jag hörde inte mycket av samtalet, men uppmärksammade att de pratade om bilar. Hörde något om kombi, och det kan han ju glömma. Hedwig och Sune får så bra plats i lilla pärlan vi….öhh…JAG har 
Imorrn tänker jag sova typ halva dagen. Blir det inte alltför lång sovmorgon så måste jag fasen ta en sväng ut till Råssnäs och röra lite på fläsket igen. Vi pratade om "Annandagsbalen" på middagen ikväll och då fick jag rysningar och hemska minnen… Sen måste jag tvätta, börja packa inför flytten… Eller njaa, jag måste ju egentligen inte och det är väl det som är problemet. Har man blåslampa mellan skinkorna så går allt mycket fortare på något konstigt sätt…
Nähe, om man skulle försöka koppla ifrån trådarna som går mellan tankarna i skallen och ge sej på att sova igen då…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar