Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 19 november 2009

Julpynta butik, aktiv på forum och sorg i delar av ragdoll-världen

Blev en lång dag idag. Först jobbade jag själv till 18, sen var jag hos Fredrik och "jul-pyntade" på hans jobb. Väldigt spännande!!  Nu ska jag bara in i duschen och sen sova, börjar 10 imorrn. Ska till hörcentralen kl 15 och berätta hur det är att ha hörapparat  Och jag börjar vänja mej! Jag tänker inte så mycket på den när den är i om det inte är alldeles för mycket ljud runt omkring, men när jag tar ut den så blir det knäpptyst  Så den gör sitt jobb absolut!
Oj, vilken händelserik dag då… Innan jobbet satt jag på några forum på nätet och diskuterade allt mellan himmel och jord. Allt från julklappar, studenter inom sjukvården till hur man "snoppar av" folk som ständigt går och tjatar "Jaha, och när ska ni ha barn då, inget händer ju, vet ni inte hur man gör eller??" typ. Så det finns verkligen något att prata om hela tiden 
Sen så fick jag höra igår att en ragdolluppfödare gått bort hastigt. Jättetragiskt att en 51-åring bara somnar sådär  Men det är så man tar fram popcorn-skålen; den här kvinnan har varit lite….kontroversiell eller vad man ska säga. Snackat mycket, inte alltid betett sej på bästa sätt som uppfödare, haft åsikter om det mesta men inte velat visa sej på klubbmöten osv, så hon har inte haft vidare bra rykte överallt i ragdoll-världen. Men nu jädrar, jag såg tendenser redan igår, både på ragdoll-forumet och på Facebook, att det är såååå tragiskt, "hon var en av mina bästa vänner!", "Jag älskade henne verkligen!", "Hon var en sååå bra människa!", "Usch vad jag gråter nu!!" etc. Visst fasen hade kvinnan vänner, inget snack om det, och visst fasen är det som sagt tragiskt som fan, men helt plötsligt var typ ALLA hennes bästa vän. Och så var det ju helt klart inte. USCH vad människor är falska!! The "drama-queens" bland katt-vänner vältrar sej…! Själv kände jag bara igen namnet, hade inte känt igen henne på stan. Sen gillade hon något inom ragdoll-världen som inte jag gillar, men för det behöver det ju inte vara något fel på människan. Eller annars så var det det, jag har ingen aning! Struntar i vilket också faktiskt. Hoppas bara hon fick somna in snabbt och smärtfritt 
Nähe, dusch och sova.

1 kommentar:

  1. Ja det är spännande att alla är "vänner" när man dör….. Konstigt beteende..
    Kram, på dig!

    SvaraRadera