Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 5 november 2009

Vatten på kvarnen…



Jag bara måste…
Med tanke på det jag skrev tidigare så hittade jag jag denna artikel och jag vet inte… Att "få vatten på sin kvarn" känns som ett simpelt uttryck… Men det är ju skönt att den fruktade svininfluensan inte är farligare än så. Bara för att ska jag försöka leta på lite statistik över hur många som dör i trafiken i Sverige varje år, hur många kvinnor som mördas av sina män etc etc.

Fakta
DE HAR DÖTT I SVININFLUENSAN
Jan-Erik Brohede, 48, Örebro:
* Den 48-årige landstingspolitikern från Örebro klagade på hosta
på ett sammanträde förra onsdagen. Hälsan blev genast värre och i söndags morse hittade hans mor honom död i hemmet.
Den direkta dödsorsaken var hjärtinfarkt men Jan-Erik Brohede
var även smittad med svininfluensa.


Simon Hamko, 3, Stockholm:
* Treåringen togs till sjukhus med feber, kräkningar och diarré förra
tisdagen. Men han skickades hem av läkaren med diagnosen
maginfluensa. I fredags kom föräldrarna till akuten med den
muskelsjuke sonen. Under natten slutade hans hjärta att slå. I måndags konstaterades att han var smittad med svininfluensa.


Man, 55-årsåldern, Västerås:
* Mannen hade fått ett återfall i en svår cancersjukdom och hade fått cellgiftsbehandling. Han besökte Centrallasarettet för en planerad kontroll. Han berättade att han mått dåligt och då undersöktes han för svininfluensa. Nästa dag hade hans hälsa försämrats kraftigt och mannen avled några timmar senare.

Man, 37, Uppsala:
* Blev svininfluensans första offer i slutet av augusti. Mannen tittade
på tv när hans tillstånd plötsligt blev akut. Ambulansen hann inte fram i tid. Mannen hörde till riskgrupperna.


Flicka, 8, Haparanda:
* Den unga flickan gick på Språkskolan i Haparanda. I måndags var hon hemma från skolan. Under natten till tisdag blev hon hastigt
sämre och avled i hemmet. Föräldrarna hade ringt efter ambulans men den hann inte fram i tid. I går bekräftades att hon smittats med svininfluensan.


Kvinna, pensionär, Kiruna:
* En äldre kvinna avled med lunginflammation för några dagar sedan i Kiruna. Sjukvården i Norrbotten utreder om dödsorsaken
var svininfluensa. Proverna väntas vara klara inom några dagar.
Källa: Expressen.se

Men fortsätt ni och lek nåldynor och gnäll över krämpor som ni aldrig skulle behövt ha annars…!


2 kommentarer:

  1. Inte fullt säker men:
    400 i trafiken/år
    50 går upp på ett spår i månaden

    SvaraRadera
  2. Tack för den informationen! OJ så livsfarlig svininfluensan känns…

    SvaraRadera