Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 24 november 2009

Nytt försök: Kul mobil-lista, jobb, lunch med Pernilla, e-legitimation, donations-tankar och ny maträtt!

Om inte tangenterna ruttnat bort p.g.a kvällens tidigare inlägg så gör jag ett nytt försök…
Min älskling är helt bäst, han lyckades hitta mitt inlägg som försvann i cyberrymdens innersta skrymsler! Ibland får man lön för att man lägger upp sej för en datanörd nästan varje kväll…  Näe vars… Men här kommer det tidigare inlägget som försvann:
Som ni kanske vet så är jag lite förtjust i listor och utmaningar och sånt. Hittade en himla kul lista hos Linda (Lycka till med allt!!  ) som handlar om mobiltelefonen. Och den kan man ju inte leva utan, så det var bara att hänga på! Det handlar om vem som man har på vilken plats i telefonboken.
Har du kysst nummer sju?
Annika; Hedwig och Sunes uppfödare. Hmm, näe det har jag inte och det är väl inget jag fantiserar om heller faktiskt… 
Har du träffat nummer nio i veckan?
Hälsade faktiskt på honom på jobbet idag! En kompis.
Älskar du nummer tio?
Bilbärgningen?? Jaa det är väl toppen att de finns men…
Är nummer elva en sötnos?
Njae… Också en kompis från förr. En sån som man egentligen inte vet varför man har kvar i mobilen.
Är nummer femton en bästis?
Näe, en tjej som jag gick på dagis ihop med och som jag träffade på krogen för några år sen och vi skulle "höras av någon dag"…
Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Faktiskt, på gymnasiet! Caroline, en härlig tjej!
Brukar du hänga med nummer nitton?
Cillan från hundmassage-kursen. Inte så ofta som jag skulle vilja, jag fick verkligen mersmak när jag var hos henne en kväll på senaste kursen! 
Är nummer tjugo bra?
Dalagärde vandrarhem i Göteborg… Tjaa, jag trivdes väl helt okej där…
Gillar du nummer tjugosex?
Hmm, ännu en bortglömd själ…! En kompis till en fd kompis som var med mycket och festade förr. Men honom är det absolut inget fel på, En kul kille som sjunger och spelar gitarr väldigt bra! ♫♪♫
Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
*asg* Fredrik-älsklingen, har du det…?? 
Hur känner du nummer trettioåtta?
IQ Svar… Jaa jag brukar ringa dit när någon ringt mej och jag inte kan svara, men jag kan väl inte påstå att vi står varandra så nära…
Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Jenny F. Inte intresserad på "det" viset i alla fall, men galnare människa får man leta efter! Men vi blev väl såna den dagen… 
Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Hmm, vi träffades i Väderstad på en dans med Casanovas, men när var det…?? 2004-2005 nånstans kanske.


Haha, det var helt klart lite underhållande!! Och blev ännu en gång påmind om att jag kanske borde städa telefonboken lite… Men många nummer är kul att ha kvar som minne liksom. Hand- och plastikkliniken i Linköping, Liseberg och Ängby camping t.ex. 

Hur har dagen varit annars då… Joo segt att komma upp i morse, skönt med i alla fall lite sovmorgon imorrn. Jobb; skött kassan, packat upp kartonger, gjort skyltar, försökt få Mange att förstå att man inte sabbar hela datorn för att man "förhandsgranskar" ett word-dokument…  Efter mina timmar blev det lunch med Pernilla. Trevligt att prata bort en timme och tugga hamburgare! Sen upp till Fredrik och sällskapa, en tur till på stan och sen gick jag hem.

Har fixat ordentligt med e-legitimation och så idag, och det är ju faktiskt riktigt bra! Kan sköta lite ärenden på försäkringskassan, flyttändra och så. Har även anmält mej till donationsregistret! Men nix, jag delar inte med mej…  Jag vette fan, det är bara något som säger att jag vill vara "hel". Så vida inte jag och kanske Fredrik krockar med bilen och jag dör och han behöver lungor, då är det bara att plocka ur mina om han nu skulle vilja ha dom!  Men näe, det är ju mina organ som har fötts med mej, levt mitt liv, då känns det som de ska dö med mej också. Ingen annan ska få chansen att röka sönder mina lungor som jag varit så rädd om (jaa, oftast i alla fall…!)! Och lever inte jag så bryr jag mej väl tyvärr föga om någon astmatisk njurbehövande dvärg i Spanien INTE gör det…? Jaja, så tänker JAG i alla fall, och nu har jag anmält det till registret! Det sägs ju att aspergare kan vara lite egna… 

Ehh, vart var jag… E-legitimationen. Jaa, det var väl inget mer med det. Fredrik kom hem och lagade mat, idag hade han hittat nåt nytt! Pasta med ostsås, blomkål/broccoli och tonfisk. Det var faktiskt fullt godkänt! Ett enkelt sätt att lura i sej lite nyttigt sjögräs  Min älskling kan laga mat han! Haha precis NU börjar "Hell’s Kitchen" på tv, det blir det när jag försöker mej på att laga mat…! 
Önskar alla en bra kväll och kom ihåg att rensa era telefonböcker! 

Hela tre inlägg på samma kväll, undra när det hände senast?? Om det ens hänt förut…

TACK älskling, du är världens bästa!!!!!    

1 kommentar:

  1. Ibland är jag onödigt bra. Kul att man kan göra lite nytta med sitt nörderi ibland också. Puss på dig älskling

    SvaraRadera