Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 2 juni 2010

Bassängträning, badkläder, glass och Nostalgi-premiär

Fick sovmorgon idag, det satt inte fel alls! Kom upp lagom tills det var dags att packa grejer och knalla bort till sjukhuset och badet. Det kändes att jag var lite ringrostig, kunde inte riktigt koncentrera mej. Men jag hittar väl snart tillbaka till det där, hoppas jag :) Men måste höra med Joakim vad han tycker att jag ska göra med min rygg, om någon av sjukgymnasterna kan titta lite på den, är så trött på att ha ont i den, kan ju inte hosta eller nysa som folk ju! Ännu mindre vända mej i soffan eller sängen!

Efter badet knallade jag ner till stan, behövde investera i nya badkläder, de jag köpte förra året växte ifrån mej. Och jag hade tur, det första jag provade passade så det var snabbt avklarat! Tyvärr blir det inga bild-bevis, haha :) Men nu är jag redo för stranden och solen och kollar man på temperaturen så verkar detta väder kunna hålla i sej ett tag…! Kan ju hoppas vi får fint väder på kryssningen, en öl på soldäck vore inte fel alls! Tror knappt jag suttit ute nåt på båten förut, aldrig nån sammanhängande stund i alla fall!

I Stadsparken hittade jag Fredrik som varit hos tandläkaren, där låg han och solade :) Vi gick bort till ”Två små hus” och köpte glass. Fast idag blev det bara vanlig strut-glass. Det hindrade dock inte magen från att ställa sej i fyra hörn och leka kraftverk så det blev att vila en stund i gräset sen :) Vaknade och kände hur skinnet stramade, underbar känsla!! :)

Framåt kvällen åkte vi in till Vadstena och Nostalgiafton-premiär. Och mycket mer lyckat kunde det inte blivit, vilket väder!! Det var bilar och motorcyklar, Rockabilly-musik och folk till förbaskat!! Det är stämning på hög nivå det! Tog ett par bilder:





Det är fint i Vadstena med Hamnen och slottet och allt! Härligt att Nostalgikvällarna dragit igång nu, mycket mer ”sommar” blir det inte! :)

Imorrn blir det hönsen igen, imorrn ska jag jobba ensam, hoppas jag inte råkar riva stället och att jag inte blir kvar hela kvällen :) Har ju lite svårt att avgöra när jag är färdig för dagen, men jag får väl bestämma mej att ”nu räcker det!” framåt eftermiddagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar