Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 27 juni 2010

Borde packa, jobbat hela midsommarhelgen och sen lite midsommarafton

Har egentligen inte alls tid med detta, men måste ju visa att jag lever…! Imorrn åker vi till Göteborg så det är hög tid att börja packa, leta reda på adresser som ska skrivas in i gps’en, komma på hur vi ska fördriva tre dagar osv osv. Sen hade man väl kanske förväntat sig lite större engagemang från den här herrn…




:D
Näe idag har han faktiskt all rätt att vara trötter, han har gjort prao i hönsgården! :) Så snällt att hjälpa mig så jag blev klar skapligt idag! ♥ Och det verkar som han överlevde :) Annat var det igår, då höll jag på att inte överleva… Midsommarfton så skyndade ju jag och Madde på lite för att bli klara tidigt och få åka hem, men det fick jag igen igår… Ägg till förbannat!! Och maskiner så krånglade och ägg-kross och fan vet allt. Och en ny maskin har de satt in som inte är riktigt komplett ännu, så om det går in för många ägg i den samtidigt så blir det smet av det hela, så jag fick ju köra rullbandet i snigelfart. Kl 18 kom jag äntligen därifrån!! Och på ett jädra humör var jag ett tag där, och när jag blir sån så är ”alla elaka” så jag stod och i det närmaste önskade livet ur de som tyckte att hönsgården var en bra sysselsättning för mig när jag har ett läkarintyg där det står att jag behöver social träning, tydliga rutiner och noggrann förberedelse. Så står jag ensam bland 20.000 hönor och kan aldrig säga hur dags jag slutar på dagarna, för det beror helt på. Flyter det på så kan jag komma därifrån skapligt, krånglar det blir jag stående till kvällen. Kan ju aldrig bestämma något med någon för jag vet inte när jag slutar jobbet! Det är ganska stressande och så långt ifrån ”tydliga rutiner” och ”noggrann förberedelse” som man kan komma… Men bara jag satte mig i bilen och fick åka därifrån så kändes det bättre. Sen har jag även introducerat ”Gunnar Skogs Orkester” i Vadstena… Hade dem i lurarna i öronen och satt och gapade och levde och varmt som det var så hade jag rutan nere. Vid rödljusen (finns bara ett par rödljus i Vadstena…!) så tyckte jag folk tittade lite lustigt på mig. Insåg att jag höll konsert för hela bynn’ med ”Balladen om é uschla älglus” som huvudnummer… Så om grabbarna skulle råka passera länsgränsen och få skriva autografer, så är det mitt fel! :) Nämnde jag att jag var galet trött efter nästan 10 timmar jobb…?

Midsommarafton började ju lite sådär. Kan väl säga som så att allt är inte alltid trevligt i en hönsgård, hönorna kan ta sig för lite vad som helst ibland, och jag tycker jag tål det mesta men stanken i fredags liknade inget jag någonsin ens varit i närheten av tidigare..!! Jag var säker på att jag skulle spy ”här och nu”, det var bara att gilla läget liksom. Men jag lyckades hålla tillbaka faktiskt. Fick gå på toaletten en liten sväng när jag var klar inne bland hönsen :) Hur som helst så tusen tack Madde för hjälpen!! Och knappt hade jag hämtat mig från det förrän nästa fadäs inträffar, fast det var mer ledsamt. Ska inte skriva för mycket men ibland har naturen helt enkelt sin gång och man kan inte mycket göra åt det!

Efter jobbet åkte jag hem och duschade och sen åkte vi ner till mor och far. Satt och solade en stund, åt jordgubbar och glass, grädde och mjölk (*knorr knorr* och *bubbel bubbel* i lilla magen…!) och drack öl till. Pappa åkte till Närke och hämtade syrran som kom från Oslo och så blev det den efterlängtade färskpotatisen och sillen :)

På kvällen gick vi ner till Kenth och Marita och förde oväsen :) Jag hittade ett dragspel och kände att jag var tvungen att testa! Och fasen, det är ju som att spela piano, fast det inte var lika självklart vilken knapp som är vilken baston som det är på ett piano! :) Vore fasen skoj att försöka sätta sig in i det där lite närmare! Annars så sjöng och tjoade vi och sen kom Ulla med följe och det blev ju inte direkt mindre tjoande…! 1.30 gick jag och Fredrik hem, jag började ju jobba 8… Segt var det att komma upp och jag TROR inte att det var nån fara men vägen till Vadstena gick via småvägar istället för riksvägen just denna dag :)

Lite bilder från midsommarafton:

Har det mysigt i solen med älskarinnan :D
Har det mysigt i solen med "älskarinnan" :D  

Hedwig försöker sig på lite dans runt stången... :)
Hedwig försöker sig på lite dans runt stången... :) 
 
...och då måste såklart även Robban se vad som händer...!
...och då måste såklart även Robban se vad som händer...!

PUSS på dig, min älskade jycke!!
PUSS på dig, min älskade jycke!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Fredrik och Gnista
Fredrik och Gnista

Näe nu MÅSTE jag ta tag i packningen. Fredrik har vaknat till liv också.

Höres på onsdag kväll eller nåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar