Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 21 juni 2010

Bloggworld strejkade och en söndag på Ikano

Vet inte om någon märkte det men igår hade Bloggworld bestämt sig för att total-strejka. Så även Photobucket. Så det blev inget inlägg igår kväll. Och nu blir det inget längre heller då jag snart ska på återbesök hos veterinären med Hedwig och hennes öga.

Igår så tog vi hur som helst som sagt sovmorgon, sen åkte vi till Ikano-huset i Linköping. En väldig massa folk (gillar vi inte) och en väldig massa rea (gillar vi). Så det blev faktiskt lite shopping. Knickers på Cubus (kan man leva utan såna…??) och en hood på Intersport. Sen åt vi ”lunch”. Thai- och nacho-buffé. Och det var nog första gången som jag verkligen åt för bufféns värde. Fast som vanligt så är jag inget bra på att äta buffé, dels blir det för mycket av allt och sen tar jag allt som ser gott ut så till slut står man där med en salig röra på tallriken. Vad sägs om nudlar, nachochips, friterade räkor, köttfärs, grillad kyckling, riven ost,  salsasås, grönsaker, sötsur sås, vitlökssås, grillad kyckling, friterad kyckling… Jaja, gott var det i alla fall! :) Sportlovs-bufféen på Birka Princess förr om åren var precis likadan. På den gamla goda tiden när man var betrodd att välja bland läckerheterna på barnbordet :) Glömmer aldrig kompisens pappas min när han såg min tallrik med spaghetti, pannkakor, köttfärsås, jordgubbssylt, ketchup, gurka, chokladpudding, köttbullar, några räkor och glass… :D Vaddå gå flera gånger, dumt att slita ut benen…! Och gott var det! Och som sagt, inte har det direkt blivit bättre med åren… På buffén på Viking Line passar rätterna jag kan och vill äta mer ihop så det blir inte lika intressanta måltider. Potatisgratäng och kycklingspett, Jansson och köttbullar, sill och kokt potatis. Dock är jag övertygad om att de använder raketbränsle i maten för att fylla ut…!

Om man skulle klä på sig då och leta på transportburen så det inte blir samma kaos som senast :) Sen blir det nog att knalla ner på stan en sväng, skulle behöva shorts. Har ju bara små såna, skulle vilja ha lite längre rymligare typ bordershorts att bara dra på sig utan att behöva känna som man knallar runt i underkläderna :) Nåt mellanting mellan shorts och knickers. Mamma kommer inte bli glad åt detta men jag är faktiskt stor flicka nu och bestämmer själv..!! :D Kollade i Linköping igår, men hittade inget speciellt. Antingen är de ju stora som hus eller annars kostar de 6-700. Och så ofta är det ju tyvärr inte sommar i det här landet…

Ikväll ska jag försöka lägga ut lite Hasselbacken-bilder, om inte bloggen får för sig att dö igen, vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar