Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

fredag 18 juni 2010

Sjuk igen?, snart långledig och ikväll invaderas stan av cyklister

Sjuk igen då… :( Eller än så länge är det väl för tidigt att kalla det sjuk, och jag hoppas det inte bryter ut ordentligt! Snorig, hängig, slemmig i halsen, ont i huvudet. Vette fan om jag inte tål havsluft, det är tredje gången jag blir däven efter en kryssning. För NEJ, jag super inte redlöst och är bakfull i tre dagar efteråt…! Igår var jag riktigt seg, tur att jobbigt gick smidigt och att det fanns folk i princip ständigt därute, hoppas på att slippa strul idag med. Och sen gick jag och la mej kl 20 igår, hade jag inte lagt mej så hade jag somnat sittandes/ståendes, den saken är klar! Efter idag är jag långledig, jobbar inte förrän nästa fredag, så det är ju nu man ska bli sjuk i så fall. Fast jag vill inte bli sjuk, nu är det ju Vätternrundan så ikväll är det paradiset för Sandra i stan…! Inte för att jag gillar cyklar eller turister utan för att vart man än vänder sig så serverar restaurangerna spaghetti med köttfärssås, pasta-bufféer etc :) Tycker det borde vara så jämt, det är mer ätbart än allt annat de kör med annars som knappt är avlidet. Oxfilé och kotletter och entrecote och allt vad det heter. Ikväll skulle man ju egentligen bara gå och sätta sej nånstans och dricka öl och glo på folk. Kan lova att det finns en del att titta på under Vätternrundan… Det är tur att vi svenskar och främst Motala-bor alltid beter oss så exemplariskt…! :) Så näe, jag vill inte bli sjuk!!

Imorrn har Hanna och jag pratat om att åka till Hasselbackens festplats (plats finns om nån mer är intresserad…!) och lyssna på Barbados. Vi var där för ett par år sedan, ett trevligt ställe mitt ute i skogen, utanför Finspång. De har bara ett evenemang om året där, kan ju vara bra att stödja dem lite. Dock är det lite ”log-varning”; framåt natten kommer snorungarna aspackade i sina ep’or och för oväsen. Men det har väl kanske sin charm det också.

Har en del att skriva om, men det får bli senare, nu ska jag snart iväg till jobbet. Bl.a. läste jag ut en bok igår som heter ”Veronika bestämmer sig för att dö” (upplyftande titel vaa…). Den var lite snurrig, samtidigt som den var väldigt väldigt bra! Det stod en hel del i den som jag hoppas att jag kan pränta in i skallen. Det var sånt jag kände när jag läste att SÅ HÄR skulle jag vilja kunna tänka!! Sen styr man ju tyvärr inte alltid över det där, men jag får väl läsa igen eller nåt :) Men som sagt, jag återkommer om det!

Om man skulle kasa iväg till jobbet då… På Vadstenavägen åker jag förbi en provisorisk skylt: ”Vätternrundan 290 km”. Fy fan vad inspirerande att köra förbi den på cykel…! Bara resten kvar liksom :D Men men, har man gett sej in i det hela så får man väl skylla sej själv!

Håll tummarna för att allt flyter på för mej idag nu, jag behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar