Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 30 juni 2010

Lite kort om Göteborg

Har precis kommit hem från Götet. Hade mest tänkt tala om det, men vet av erfarenhet att börjar jag väl skriva så brukar det kunna bli hela resan ändå till slut… :) Hur som helst så har vi mestadels haft det bra! Har gått så in i helsike mycket så det värker i varenda led och varenda muskel från bröstkorgen och neråt ungefär. Och sen så har min ”ac” i bilen bestämt sig för att lägga av, det kommer ingen kyla alls. Jag har inget emot värme, men man kan ju utnyttja den på bättre sätt än att sitta instängd i en bil i centrala Göteborg med en gps som bråkar… Genomsvett – jajjemän!! Sen så var det nån liten praktikant-fjompa eller nåt på hotellet som såg till att vi parkerade fel och inte kunde ta del av erbjudandet att parkera fritt med Göteborgskortet. Först så gällde inte kortet parkeringshus, sen fick vi en karta med parkeringshus och hon pekade ut några parkeringshus på en karta, men samtidigt så gällde inte erbjudandet i parkeringshus men ändå så fanns det parkeringshus som man kunde parkera i (fast man fick betala för det, ”missade” hon att tala om…) etc etc. Och då man som sagt var genomsvettig, helt slut och überstressad så ville man bara göra av bilen nånstans så vi parkerade så fint i ett av husen som hon pekade ut, fyllde i vårt kort och tänkte inte så mycket mer på det…

Fast ska jag bli långrandig så kan jag ju lika gärna börja ända från början… Innan vi gav oss in i stressen och storstaden så var Säve och ”Aeroseum” första anhalt. Det är alltså en tidigare militär underjordisk berghangar på 22.000 m² 30 meter under jord och 70 meter rakt in i berget i ursprungligt skick där de samlat flygplan, helikoptrar och en massa annat godis. Där mådde jag riktigt bra och kryssade runt mellan läckerbitarna! :) Så nu har jag provsuttit ”Draken” och ”Viggen”, lika bra att förbereda tills jag ska till Stockholm och köra ”Viggen”-simulator :) Det var riktigt häftigt att se dessa skapelser i verkligheten! Får bli en trip till flygvapenmuséet som-jag-inte-törs-tala-om-vart-det-ligger inom kort :) Fattar inte att man inte åkt dit tidigare, till Linköping är det ju faktiskt inte så långt…

Jag började greja med mina bilder här och tiden rann iväg… Imorrn väntar hönsen så det blir mer text och bilder när jag orkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar