Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 24 juni 2010

”Octomom”, solat, sprungit

Sitter och tittar på en dokumentär om ”Octomom” på TV4+. Och vilket jäkla psykfall!! Hon verkade ju inte riktigt riktig INNAN åttlingarna föddes, snacka om att inte ha minsta aning om vad man ger sig in på…! Det är inte ofta jag verkligen tycker synd om barn, men storfamiljs-barn tycker jag riktigt synd om! Dock kan jag tycka att Nadya här är lite skön på nåt sätt. Hon lindar inte in något, livet är överjävligt ibland, hon har inte samma djupa känslor för alla 14 ungar, med facit i hand så var det väl kanske inte riktigt rätt att skaffa så vansinnigt mycket ungar, hon tappar kontrollen helt ibland. Hellre det än att försöka övertyga världen om att det inte är svårare att ha 11 barn än att ha ett, bara man planerar väl. Tjena mittbena… Näe fy fan, jag kan inte se program som ”Familjen Annorlunda” och sånt, får ju panik bara jag ser eländet. Kaos, kaos, kaos och mitt i allt sitter ett bohem-liknande par och tycker att världen vore bättre om alla skaffade 12 barn var och alla som inte tycker det är bara AVUNDSJUKA på deras överbästa och väl-organiserade stor-familj… Näe tack, jag har större respekt för människor som inser vart sina begränsningar går! Det finns säkerligen storfamiljer som klarar sig suveränt, men jag kan inte låta bli att tycka synd om ungarna. Varje barn har rätt till sin mamma och pappa, rätt till stöd, rätt till ett privatliv, och hur många får det när man bor 14 stycken i en fyrarums-lägenhet..?? ”Men barnen säger själva att de inte vill ha det på nåt annat sätt!”… Jamen självklart, vad ska de annars säga?? ”Mamma, jag tycker att du ska sluta avla bebis efter bebis och ägna lite tid åt mig och mina syskon istället”..?? Knappast… Men men, alla gör som dom vill, jag lär idka älskog med dubbla ica-kassar på hädanefter att ha sett detta! Se om det finns några söta kattungar på Blocket istället…

Annars då… Lite sol idag också. Sen har jag jagat nytt läkarintyg, mitt går ju ut nästa vecka. Sen blev jag rastlös så jag åkte ut till Råssnäs och sprang en runda. Det gick ganska bra, var riktigt svalt i skogen!

Sen kom Fredrik hem och hade fått semester :) Somliga har det bra! Så nu har vi precis ätit thai-mat. Står inte mycket mer på schemat idag. Lägga sig tidigt och sen är det jobb imorrn bitti. Dagen till ära imorrn så borde jag leta lite i gömmorna, tror jag ska ha en skiva med Michael Jackson nånstans. Redan ett år sedan som ikonen vände nosen i det blå.

Önskar er en trevlig midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar