Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 14 augusti 2011

Real - Barca, handlat gummistövlar och motionssugen

Hemma i lägenheten igen. Var trött och räknade ner till läggdags men så blev jag sittande framför Real Madrid - Barcelona. Idag är det ju fasen sevärt, Messi måste ha stoppat kryptonit eller nåt i dojjorna! :) Så vi får väl se hur länge jag sitter, jag började ju jobbet halvt medvetslös så varför inte köra sista veckan i samma anda... :)

20:40 är en helt perfekt tid att handla på Ica, människorna är lätträknade! Kunde t.o.m gå och strosa lite bland kläderna, handlade ett par gummistövlar :) Använder inte såna regelbundet direkt, har väl varit i behov av latex-pumps ungefär tre gånger de senaste 10 åren men då har det varit retligt att inte ha några! Kräftfisket med Marie i fjol då det blev gympaskor i spöregnet, det var inte speciellt angenämt. Inte heller svampplockningningen med Pernilla och Jennifher då Pernilla fick rota bland styvsönernas gamla bortglömda grejer och lyckades hitta dessa skönheter i storlek 34, om jag inte minns helt fel, som jag fick låna:
Nu har jag egna stövlar (i storlek 35 så jag kan ha dubbla raggsockar i dem om det skulle behövas!) så nu är jag redo för kräftfiske och svampplockning igen! :)

Handla var det ja... Undra hur många Skogaholmslimpor vi gjort av med i sommar... Har väl varit ett par tre i veckan kanske. Nog för det är gott men det kommer nog dröja ett tag innan jag äter det igen! Nu har i alla fall restaurangen på skolan bredvid Autoliv öppnat igen så det kanske kan bli en del lagad mat nu sista veckan istället för yoghurt. Finsmakaren jag skulle hellre svälta än att äta mikromat, så det så! Mest för att jag vet att det skulle gå bra länge innan jag svälte så jag led av det :)

Kom hem och gjorde just ingenting, och här sitter jag nu. Såg att det är 17 grader ute, när hände det kl 23 senast?? Blev ju riktigt sugen på att motionera! Fattar inte att de värsta sugen kommer när det är som minst lämpligt :) En runda i skogen känns sådär såhär dags och jag bor aningen för nära kulörta Ekön för att vilja ge mig ut på asfalt i närområdet. Får helt enkelt bli motion i tv-form och hoppas på att benen känns lika pigga imorrn kl 16 när jag slutar jobbet :)

Sen ett litet men ändå megastort GRATTIS till Mats Lideborg som igår (eller när det nu blir med tanke på att de befinner sig i USA) fick sin Summer! Kan inte släppa det, jag tycker verkligen att det är skitcoolt att till att börja med tillbringa ett år i Australien och där träffa på en japansk tös och bli absolut döds-kär, åka till Las Vegas och gifta sig och sen bosätta sig i Japan! Själv har jag svårt att se mig kunna överleva nån längre tid utanför Motalas 70-skyltar... (80-skyltar om man åker mot Vadstena). Ett par år i Skänninge verkar ju gett mig men för livet. Så det är häftigt att våga ta det steget och dessutom har han fasen lyckats få tag i världens snyggaste asiat! Inte för jag har några fördomar men i regel ser damerna from big east ut som 14-åringar, tills de helt plötsligt en dag ser ut som 80-åringar. Men Summer är riktigt tjusig, kan jag objektivt säga!

Förresten, får man ta med sig en virknål på ett flygplan?? Tveksamt va...?

Avslutar med något riktigt genomtänkt från geniet Dag-Otto i "Snålvatten & jäkelskap":
'Vad folk tycker om 'en får man bara reda på när man är död! Och då hör man det nog inte ändå...'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar