Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 12 januari 2011

Jobbat fullt pass och smått nervös inför vårdcentralen

Smidigt när man kan skriva från mobilen, då behöver man inte masa sig ur sängen när man kommer på att man glömt att blogga... :-) Nu hade jag väl ändå inte gått ur sängen utan sparat skrivandet till en annan dag :-) Har inte så mycket nytt att berätta... Jag jobbade idag, ett 8-timmarspass. Minns inte när det hände senast, höll jag på att skriva, men blev snabbt påmind om de otäcka marathon-passen i hönsgården i somras. De kunde ju sträcka sig över både 10 och 11 timmar om man hade otur...
Riktigt så illa var det inte idag :-) Dock ganska lite att pyssla med, det är inte direkt någon rusning efter leksaker i mitten av januari... Men man får gå runt och plocka lite och vara så trevlig som möjligt mot de få som kommer in :-) Och idag blev det inte pannkakor till mat, utan Ikea-köttbullar! "Jag köper med köttbullar till dig också, du kommer ju få skörbjugg av de där pannkakorna...!!". Har jag sagt att jag har fantastiskt härliga arbetskamrater?? :-D

Kl 19 blev jag utsläppt och fick skrapa bilen och halvt frysa ihjäl. Sen var det bara att åka hem i mörkret. Passade på att pumpa däcken också.

Imorrn ringer klockan strax före 8. Hoppas på att få en tid till vårdcentralen. "Lyckorna" heter dessutom stället, känns nästan som ett hån...! För övrigt så gjorde jag min första prao där när jag gick i åttonde klass :-) Jag skulle varit på en vårdavdelning egentligen men fick för mig att spela skolfotboll på påsklovet som var innan så ena knäskålen hamnade lite på sniskan efter ett möte med en målstolpe, så jag var lite smått orörlig ett tag sen. Så jag fick sitta och sortera journaler och provresultat på vårdcentralen istället :-) Hur kom jag in på det...?? Just ja, hoppas på att få en tid där imorrn var det! Längta efter att nån ska klämma på bröna, hur vettigt är det...?? Eller...jaa...det kan man ju förstås längta efter... Hmm, vad konstigt det blev! :-) Men jag tror ni fattar vad jag menar! Är trött på det där brötet under armen nu, kan ju inte ligga på sidan som jag vill! Så förhoppningsvis kan de nu kolla vad det är och även ta bort det. Sen ser jag väl inte direkt fram emot en eller flera nålar i armhålan... Men vem vet, jag kanske har en sån down-period att jag skiter i vad de gör med mig! Låter ganska omöjligt, men... Annars får man väl helt enkelt sniffa lite gas och snarka en stund. Vad jag ibland njuter av att kosta skattebetalarna pengar...!! :-D Och näe, jag är inte på något sett nervös så jag skulle kunna spy...
Så tänk gärna lite på mig imorrn!
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar