Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 19 januari 2011

Kallelse, trött, bassäng och kärlekskrank hund

Jaa då så, då var man efterlyst...

Suck och stön. "Se det som en erfarenhet!" som min klassföreståndare på gymnasiet skulle ha sagt! Frågan är bara vilken typ av erfarenhet det blir... Och som det är nu så har jag ingen aning. Förr hade jag kört lappen tre gånger i en dokumentförstörare och gått efter "Det som inte syns finns inte". Nu känns det mest...."Jaha". Jag kanske är så undermedvetet inställd på att vägra när det börjar bli lite hett om öronen. Jag har inte tänkt ringa och kräva narkos. Däremot så for det genom skallen att man kanske skulle be om en sån där gosig mängd Stesolid som gjorde att jag sjöng "Idas sommarvisa" hos käkkirurgen... :) Men vi får se, ska jag få sånt godis så får jag ju inte köra bil och åker jag aldrig buss (nykter) annars så tror jag att jag skippar det även när jag ska till Punktionsmottagningen... Sen kanske proverna skulle visa lite märkliga värden...? :) Går mest och väntar på att det ska sjunka in i skallen vad de verkligen ska ta sig till med mig...

Annars så tillbringas den mesta tiden under täcket nu. Vill inte vara uppe, har inget att göra uppe. Idag har jag dock varit och fått håret bortslitet från benen och sen varit på bassängträning. Lyckades med konststycket att somna i bassängen när jag låg på mage, vad tycks om det...! Sandra är trött... Och en sovsäck och ett stormkök så flyttar jag nog in i duschen på sjukgymnastiken, jädrar vad varmt och gött det är!! Kan stå där hur länge som helst! Här hemma är "termostaten" i botten på "varmvatten" men lika fan är det inte speciellt varmt och kallare blir det ju längre man står där. Annars så var bassängträningen jobbig idag. Har ju inte varit där på några veckor, kan kanske vara det. Sen blir jag helt enkelt stressad av "konstiga" människor. Tyvärr, men så är det. Folk säger att djur är oberäknerliga, men vad är inte en utvecklingsstörd person..?? Kommer man få en puss eller en snyting liksom. Vet i och för sig inte vilket som vore värst. Bäst blir om alla bara håller sig på sin kant. Men min lilla "bubbla" var väldigt liten idag, höll helst armar och ben så nära kroppen som möjligt, inga utsvävningar i onödan.

Nu ska jag strax till Marie och fika. Det blir trevligt, är ju ett tag sen sist! Fast det kommer nog kännas rätt konstigt utan Izza, hon har ju alltid funnits där och dampat sig :(

Just ja, på tal om damp, här har vi då kärlekskranka Elliot, han ville så gärna åka till sin tjej i Vadstena... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar