Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 10 juli 2011

En härlig dag med Lithobadet, Rolandz och Sunes charm-offensiv

Idag sov jag till 9. Kunde sovit längre, men imorrn ska man ju upp igen! Påbörja fjärde arbetsveckan av nio. Så det var lika bra att rulla ur sängen! :)
Det känns lite i skallen men satan i gatan vilken bra dag jag hade igår!!! Det kan jag helt klart behöva emellanåt! Det började med att vi knallade ner till Östenssons och köpte lite matsäck. Utanför affären stod ingen mindre än "Mojje" och hängde :) Hade lust att handla en banan och be att få den signerad (♪ ♫ "Var ligger landet där man böjer bananerna?" ♫ ♪) men Fredrik tyckte jag skulle låta bli, det kunde misstolkas... :) Så vi struntade i Mojjes spelning, Göte och Göta Grävlings vigsel på Torget (!!!???) och åkte ut till Lithobadet och lade oss istället. Och där blev vi liggande hela dagen. Jag var fast besluten att få bort min shorts-bränna efter dagarna i solen på Hundia, så nu kan jag upplysa om att mina vita "shorts" numera är röda, det går åt rätt håll i alla fall :)
Våra vanliga strandfiltar låg i tvätten så vi fick ta till reserverna.
Gissa vilken filt som är min... :D
Fram på eftermiddagen packade vi ihop och åkte hem. Duschade, tog ett glas vin och så gick vi ner till stan. Satte oss på Hugos uteservering ihop med Fredriks kollega Carro och hennes kille. Drack ett par cider och hade trevligt! Kl 20:30 var det dags för det vi alla (eller hur... :) ) väntat på sen i vintras: Rolandz entrade scenen. Och jädrar, vilket drag!! Robert Gustafsson måste vara Sveriges skickligaste.....i de flesta kategorier faktiskt :) Sicken stolle! Och jag, som vanligt, måste ju även djup-analysera lite... Folk HATAR dansband. Skulle ALDRIG falla dem in att lyssna på dansband. Och här står människor i precis alla åldrar, könstillhörigheter, storlekar, färger och former och hoppar, studsar, sjunger och dansar till dansbandens dansband. För Rolandz gör verkligen parodi på svensk dansbandsmusik. Det är ju smör så att Arla Foods borde bli hysteriskt avundsjuka. Riktigt sopiga, men dock trall-vänliga melodier och texter, de riktiga dansbands-moves'en, scen-kläder som inte ens Christer Lindarw skulle få för sig att designa, saxofon och verkligen hela tönt-kittet. Och folk bara älskar det! Sen har ju såklart hela konceptet med Robert Gustafsson alias Roland Järverup sin beskärda del i det hela, men jag har alltid hävdat att de flesta faktiskt inte har något emot dansbandsmusik, trots att stora majoriteten hävdar motsatsen. Sen är "dansband" så otroligt brett. Arvingarna avslutade sin spelning på "Cinderella" med ett hårdrocks-medley en gång och jag trodde båt-fan skulle sjunka! Allt är faktiskt inte "Ååååå, gråååååt inga tååårar mer för miiiin skuuuuull" med Thorleifs. Faktiskt. Men "hata dansband", det ska man göra...! :) Tills Rolandz dyker upp förstås :)
Moves'en sitter som sagt klockrent :)
"Jajjamen! Titta vad jag hitta' på scenen...!" :D
'Osså' klappar vi lite händer..!
Dansbandens dansband :)
Fasen vet om man inte ska försöka pallra sig iväg och se dem åtminstone nån mer stans i sommar... Sunne sket sig nog, jag har inte energi till att jobba 7-16, sätta mig i bilen och åka till Sunne, tillbringa kvällen/natten där, åka hem kl 02 och sen upp och jobba kl 7 igen. Då skulle jag nog avlida. Men har spanat lite på t.ex. Hällefors och Lidköping då det handlar om lördagar. Vi får väl se! :)

Sen satte vi oss på serveringen igen och väntade in nästa gäng - Rydell & Quick. Lyssnade på några låtar men sen knallade vi ner till Hugos och Mats Lideborg istället. Kvällen till ära hade han fått slagverk-förstärkning i form av Olle Dernevik. Skapligt skicklig grabb, det också!
Framåt småtimmarna fick Fredriks skalle nog av dagens strapatser och dunkande så han knallade hemåt. Jag satt kvar, kvällen var ännu ung och Mats i sitt esse :) Och det var nog den bästa spelning jag sett med honom, vilket drag det var!! Sällskap fick jag också i form av Gustav -en kollega, trevligt!

När Mats och Olle rivit av sitt tredje extranummer så började de stängningssugna bartendrarna att kasta kapsyler efter dem *HAHA* så då var det nog dags att lägga ner och knalla hem :) Gustav och hans....vänninna, får jag nog kalla henne, i brist på bättre vetande :) skulle åt samma håll så vi följdes åt en bit. Lagom vid min port så behövde toaletten lånas så de hängde med in en sväng. Sune tog sin chans och gick på charm-offensiven. Jag fick en smärre déjà vu-upplevelse... En stenhård kille som tidigare tydligt uttryckt hur fula och äckliga nakenkatter är, i princip ligger på golvet och fjantar med dem... Härligt med folk som inte är sämre än att de kan ändra sig! :D

Klockan 03 tömde jag kattlådan och stupade sen i säng :)


Idag blir det nog att ta det lilla lugna. Fredrik har precis varit och handlat lite nödproviant, såsom COLA och en donut :) Funderade på att bege oss till Lithobadet och ligga där och självdö bort söndagen men vi får se, vädret är lite knepigt.

1 kommentar:

  1. Ja det kan väl aldrig ha varit Bamse som var din va???

    SvaraRadera