Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 28 juli 2011

Oskulden på milen är tagen med tillhörande smärta i benen och norska artister??

Nu kan jag upplysa om att jag har VÄLDIGT ont i benen och fötterna. Idag har jag gjort nåt som jag mig veterligen aldrig gjort förut, trots idrottande ungefär sen jag lärde mig gå. Idag tog jag en mil i ett löparspår. Jag har sprungit en mil på ett löparband en gång och sen gissat på hur lång Råssnäs-rundan är, men det visade sig ju vara ungefär 4 km kortare än jag trött... Men nu så! Med en gps-mätare i form av Runkeeper (eller "Runke-Per" som den numera kallas..!). Givetvis var appen tvungen att jävlas en aning, varför inte liksom, jag vet inte om siffrorna stämmer "exakt exakt" men jag är väldigt säker på att det i alla fall inte är mindre än 10 km!
Till höger där hände nåt, så där sprang jag inte riktigt... :)
Och jag vet inte om jag hade nån energi-gick modell allvarlig idag, vad som var annorlunda mot annars! Har återigen haft en gräsligt "tråkig" dag på jobbet och nu börjar dessutom tiden hinna ikapp mig ordentligt. Sitter på min stol och håller på att somna på fikarasterna. Får kämpa med att hålla ögonen öppna, på riktigt!! Jag orkar inte med att jobba såhär, det bara är så. Jag går ju åt!! Dock så är humöret lite bättre nu, undra vem som ska förstöra det härnäst... :) Jag kan ju säga som så att jag kommer gå och ha ångest i ett par veckor framöver nu, men varför kan jag inte riktigt offentliggöra. Nog för jag har en öppen blogg, men det innebär ju också att ALLA kan läsa och allt kan man ju inte gärna dela med sig av! :) Men så är det i alla fall, så det kanske kommer märkas på humöret.
Men i alla fall, var riktigt tung i benen till en början. Och alla förbannade backar..!! Ni ser ju på bilden att det är 162 meters höjdskillnad. Men jag tog mig runt och den sista biten trodde jag vaderna skulle lägga av på riktigt. En hälsena få för sig att gå av eller nåt. Men icke, kroppen höll ihop, men jag återkommer med hur den känns imorrn...
Tänk vad lite utlandssemester-fettnoja kan göra! :) Och det smittar visst också, så fort Fredrik kom hem bytte han till löpardojjor. Fast han var bara ute i 16 minuter... :) Men bättre än inget!

Nu ska jag lägga mig raklång i tvåsitssoffan och vänta på att "Allsang på grensen" ska börja. Norges motsvarighet till "Allsång på Skansen". Fast trevligare, mer....familjärt...eller nåt. Utan all jädra hysteri som är på och runt Skansen. Sen undrar man hur musikaliskt efterblivna norrmän är faktiskt är. Är det nån som kan säga en norsk artist?? Alexander Rybak gills inte, han sjunger ju Mats Paulssons visor!! Elisabeth Andreassen?? Nån under 40 som känner till henne?? Jag tror i alla fall att hon fortfarande är norsk medborgare! Mer..?? Jag har sett de flesta "Allsang på grensen"-program den här säsongen och har knappt känt igen nån. Som inte då är svensk... Ikväll ska t.ex. Peter Jöback vara programledare. Medan norrmännen glatt sjunger svenska allsånger. En norsk allsång, någon..?? Tror jag kan två norska låtar och det är "La det swinge" och "Danse mot vår".

Just ja, igår var vi på Hugos uteservering. Men de börjar allt bli lite bekväma nu. Strular både i baren och med maten, det tar tid, blir fel osv. När man är så säsongsbunden så kanske man inte behöver vara så noga, men Hugos finns ju fortfarande kvar... Mats Lideborg var kanon, som vanligt! Laddade upp inför kvällen med något av en "ballad-afton". "Flickan och kråkan", "Inatt jag drömde", "Fulla för kärlekens skull", "Utan dina andetag" osv. Mys-pys! :)
Men vi hoppade över kvällen, annars hade jag på riktigt somnat på jobbet idag! Var väl hemma vid 23.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar