Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 13 juli 2011

Jobbat övertid och damfotboll

Lita på att jag sover inom några minuter! Ska försöka avsluta inlägget först.

Jobbat idag. Började förmiddagen med att få ett smärre utbrott. "Ju fler kockar, desto sämre soppa" säger man. Det stämmer väldigt bra in på när man är flera stycken som ska packa upp ett visst antal kretskort på Autolivs lager... Som mest var vi fyra som rev bland förpackningarna, försökte räkna, skriva siffror på förpackningarna, röra ihop allt igen så allt bara blev kaos. Och mitt i allt står en och garvar. Det var inte långt ifrån att jag fick ett ganska ordentligt asperger-ryck! Nu i efterhand kan man skratta åt det men då var det obehagligt, kroppen skakade, tyckte inte jag fick tillräckligt med luft, blev yrslig och jag fattar fortfarande inte att jag inte bad nån dra så långt åt helvete det bara gick! Tur jag inte gjorde det, var ju med mina favorit-kollegor! :-) Men man överlevde det också.

Sen så började det med att en annan avdelning kom och drog i en av de som skulle jobba kvällen hos oss och vi hade maaaaassor material som skulle....packas upp, kan vi kalla det för enkelhetens skull. Så sa de lite på skämt "Ni (vi sommarjobbande "ynglingar") stannar väl kvar en stund och hjälper oss??" och jag svarade minst lika mycket på skämt "Varför inte, ge mig lön bara!". Det hela slutade med att jag kom från jobbet vid 19.30 istället för 15.54. "Ska bara", vet ni. Jag gillar inte att lämna saker halv-färdiga. Jag fick batcha materialet, perfekt för mig, jag hade nog fasen kunnat sitta kvar än! :-) Så vi jobbade undan ganska bra!

Blev därmed ingen dans i Borensberg ikväll men det gjorde inte så mycket! Nu både sparade och tjänade jag ju pengar istället för att spendera dem! :-) Får försöka åka när Casanovas spelar om två veckor istället!

Men sen var Sandra trött. Hem och äta makaroner och falukorv och titta på när våra kära damer fick fotboll-pisk av Japan. Vad stolt man känner sig...inte. Och jag kan inte rå för det, jag älskar att spela fotboll, har spelat så länge jag kan minnas, men fy fan vad löjligt det ser ut när välfriserade tjejer jagar lädret...!! Damfotboll borde inte nå högre än korp-nivå, haha :-)

Nu tänkte jag sova.
Gonatt!
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar