Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 6 november 2011

Robban 5 år, på Griftegården och att laga mat på Sandra-vis

Idag firar vi födelsedag igen!

Robban (CH S*Dragonfire Roscoe) fyller nämligen 5 år just idag!!

Och dagen till ära tänker jag berätta hur han fick sitt kanske något udda namn. Udda för en katt i alla fall. Som sagt så heter han Roscoe i stamtavlan, han är född i "Jeans-kullen" :) "Roscoe" är alltså...jaa ett jeans-märke eller kanske rättare sagt en jeans-modell. Jag hade inte funderat så mycket på namn men kompisen som var med när jag hälsade på kullen första gången sa "Men varför är han döpt efter en porrstjärna??". Ehh, va..? (Så insatt är jag i den världen, HAHA :D). Så det var bara att gå hem och börja fundera på ett alternativt namn. Det hade jag väl kanske gjort förr eller senare ändå. Raskatt-namn är ofta väldigt vackra och finurliga men det är i regel inget man direkt ropar efter djuren. Som någon sa nån gång; "Det låter ju som travhästar!!". Och jaa... Rasmus t.ex. heter "IC (hans titel "Internationell Champion") S*Charming Rag's (uppfödaren) Bassino Royal (hans kull hade temat "rosor")". "Bassino Royal, kom och ät!!!!"..?? Det var bara Oliver (IP S*Charming Rag's Amazon Turbo) som var lite nära att få bli en "Turbo". Men sen jag såg "Oliver & Gänget" för många många år sen så var det redan bestämt att min katt (trodde jag bara skulle ha en...) skulle heta Oliver :) Och "Turbo" är nog det sista Oliver är/har så det var nog tur :)
Tillbaka till födelsedags-katten! "Roscoe"... Hur kunde man få det till nåt bra nu då..? "Robban"..?? Råkade yppa förslaget för min kära mor som vek sig av garv; "HAHAHA, katten ROBERT, HAHA!!!". Så ja, lugn och fin... Men jaa, så fick det bli. Pinsamt nog så träffade jag strax efter en "Robert" som kom att betyda en del för mig en tid, men NEJ, katten är INTE döpt efter honom!!!
Så att så var det med det! Alla katter man ju inte heta "Murre" eller "Sotis" :)

Igår var vi på kyrkogården. Vi var inte ensamma... Huvva, vad folk det var!! Jag hoppas att min morfar hade sin middags/kvälls-lur just då för jädrar vad irriterad han hade blivit på alla som trampade omkring och väsnades! :) (JUPP, vi är släkt...med varandra dessutom... :D). Tände lilla ljuset och ställde bland de andra ungefär hur-många-som-helst.
Bilden är från förra året, men det såg ungefär likadant ut i år :)
Minneslunden
Liten del av Asklunden. Hur många ljus skulle man hinna blåsa ut på en minut..?? :)

Sen åkte vi och handlade. Sandra hade fått ett litet ryck och letat recept på nätet. Konstaterade att Philadelphia-ost skulle man nog kunna göra mycket gott med! Så jag pekade och Fredrik lagade, det tycker jag är en helt rättvis och smidig uppdelning! :) Så "Krämig kycklingpasta med sweet chili" blev det igår kväll! Och jädrar, det godkändes med råge t.o.m av mega-kräsna mig :)

Idag har "vi" sorterat lite handdukar och sängkläder och sånt. Fredrik var iväg med ett lass till sin lägenhet. Känns rätt konstigt, kan jag säga. Dock har vi rätt roligt när grejerna ska delas upp, det är riktigt skönt det! :) "En handduk med Bamse på....", "DET ÄR MIN!!!!!!! För helvete....!!" :D

Fortfarande ingen som är intresserad av en soffgrupp förresten..? Idag skulle det kommit nån och tittat men barnen hade visst fått kräksjukan så hon ursäktade sig med att hon skulle höra av sig senare i veckan. Och det gjorde ju inte SÅ mycket... Känns som man har som det räcker utan ett lass kräksjuka också.

Om man skulle kolla recept och peka ut vad Fredrik ska laga idag... :D Måste ju passa på, om en månad blir det att välja smak på kryddpåsen till nudlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar