Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 26 december 2011

Julen kom och gick även i år och storm

Julen kom och gick i år också. Har ätit mat tills det i det närmaste pyst ut genom öronen, stått ut med mormor (vilket gick helt okej i år!), öppnat julklappar (det är satlöst vad snäll jag måste vara! :)), kollat på tv (Go Kalle!!), skaffat mig en snygg bula i skallen. Jaa en jul som alla andra, helt enkelt. Tänkte lägga upp lite bilder men mitt bildprogram vill inte riktigt hjälpa till så det får väl bli en annan gång. Julafton slutade lite träligt, milt sagt, men ibland har min syster en förmåga att befinna sig med sina öron på exakt rätt ställe vid exakt rätt tidpunkt! Jag må säga och göra mycket idiotiskt men alla världens problem är jag faktiskt inte skyldig till.

Och även idag har vi ätit och sen bara jäst i soffan. Blir att börja motionera nu :) Eller jaa, inte riktigt än, minns hur många det var som gett nyårslöften förra året, fick knappt ens plats i omklädningsrummet i januari! Men snart så, ska bara fixa min flytt och så.
Börjar på allvar bli nervös för min inkomst, nu börjar ju snart autogirona dras samt att jag 2/1 ska visa upp för bostadsbolaget att jag betalat hyran, annars får jag inga nycklar. Och nog för att jag inte gillar att låna pengar men oavsett så har ju folk i regel inte störande mycket att låna ut vid den här tiden på året. Men men, det är ju i alla fall några dagar kvar innan allt ska vara betalt... Och Mellandags-rea är väl bra att glömma. Fick i och för sig lite presentkort i julklapp men jag vill nog flytta först så jag vet vad jag behöver! Sen är det så typiskt, och det konstiga är att det blir precis likadant varje år, man hinner inte mer än öppna julklapparna så kommer man på en massa som man borde önskat sig! Men får väl ta det lite allt eftersom nu, det var egentligen inget viktigt så.

Nu vill jag bara att allt ska lunka tillbaka och bli som vanligt. Få göra min flytt och städa ur vår lägenhet så jag kan "börja om" sen. Den som vill får gärna komma upp på en kopp kaffe för jag har fått en kaffebryggare! :) Ska bara lära mig hur den fungerar så jag tar inget ansvar för hur det smakar men det är ju tanken som räknas :) Ni vet, jag och "lagom mycket" vatten, "lagom mycket" pulver...

Får la se om taket sitter kvar på kåken när jag vaknar imorrn. Jädrar vad det blåser ute!! När "Gudrun" härjade som mest och radio och tv bara vrålade ut att "Håll er inomhus, för f......!!!!" så var jag ute och "fin-åkte" mellan Skänninge och Motala. Eller ja, jag satt i passargerarsätet, hotad med nåt i vanlig ordning, gissar jag. Allt för att trotsa och visa att man minsann inte låter sig styras av någon!! Det är fasen synd att inte ett träd rasade ner över bilen då, kunde nästan varit värt det.

Nu ville visst bildprogrammet vara med igen så här kommer några bilder! Inte vidare jul-iga, utan snarare - som vanligt - mer djur-iga :)

Det KAN ju ramla ner nåt smaskigt...
... och Jajjemän..!!
Son till vänster är större än far till höger
Skinkan. Inget som direkt passade finsmakaren Sandra... :)
Hedwig gömde sig eller nåt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar