Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 6 december 2011

Mobilen som modem, Ebay och dagen D blev inte som jag trodde

Då var man "i fas" igen med dator och internet. Dagens samhälle är ju så genomtänkt att man numera kan använda mobiltelefonen som modem. Högst intelligent i tider som dessa! :) Tänkte ta en bild på hur det ser ut här nu, lyxigt med brassestol och allt, men telefonen/kameran är ju som sagt ansluten till datorn. Så det får bli senare!
Skönt att kunna blogga från datorn igen! Det var himla bökigt från mobilen. Nog för det gick att skriva, men jag vill ju gärna lägga in bilder, använda kursiv och fet stil, dela in i stycken så det blir lättare att läsa och det var ett äventyr med blogg-appen! Trodde det bara skulle vara att markera och klicka på fet, så som det är "som vanligt", men icke. Först hände ingenting, sen blev ALLT skrivet i fet stil. Försöka ändra tillbaka... Och styckesindelningen... Visst, om man kollar gårdagens inlägg så kan man i alla fall inte klaga på den, men det blev lite väl indelat :)

Kollar runt lite på Ebay. Vet inte om jag sagt det tidigare men vilken guldgruva det är!! Finns en himla massa saker utomlands som inte finns i Sverige! Och det är inte alls "krångligt" att handla internationellt. Det står precis hur man gör. Och i regel är det så anpassat idag att priserna redan är angivna i SEK, frakten till Sverige är uträknad och angiven. Så bara man läser så missar man inget, så bra engelska kan medelsvensson. Står det att moms- och tullavgifter inte är inräknat i priset, jaa då kan man räkna ut slutpriset blir ett annat än det som står. Det är dock inget problem så länge man handlar inom EU.
Fast en sak fattar jag inte. Jag hamnade på underklädes-avdelningen. Fråga mig inte varför, antagligen kommer ingen få se mig i underkläder på vansinnigt länge, om nu inte grannen står med kikare. Eller Eva får väl sig kanske en glutt på kryssningen på söndag, haha :) Men hur som helst. Det finns vansinnigt mycket snyggt utomlands! I stora storlekar. Och det kostar typ....ingenting. Man kan hitta bh-ar med kupor som man skulle kunna använda som mössa runt hundralappen. INKLUSIVE frakt från Storbritannien. Här hemma får man ju i regel ta fram stora plånboken ganska snart när det gäller underkläder. Till en viss gräns är det billigare med en flaska Clerasil, det är fasen lika effektivt, men sen går det upp till 2-300:-. Innan jag opererades var 349:- "standard-pris", minns jag, det var vad man fick räkna med. Idag är det väl 199:- kanske. Och som sagt, utomlands finns de för 80-90:-. Hur kan det vara så?? Är det gjorda av papper och går sönder så fort man tittar på dem? Nån som har någon teori?? Och jaa, nu FRÅGADE JAG om era åsikter... :)

Idag är dagen som jag så länge väntat på. Kan säga att den inte riktigt blev som jag tänkte. Skulle ju hämta nyckel, köra de första grejerna till nya lägenheten och allt det där. Nu sitter jag här istället och känner ett visst hat mot folk som inte hör av sig. Säga en sak och sen göra nåt annat, vaddå... Och här fick jag ett inflyttningsdatum, ordnade släp och folk som hjälper till, folk som har egna liv, egna planer. Tack för den liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar