Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 18 november 2010

Figurerna har fight, bambian i centrum, beslut från FK och ny portkod

Vissa dagar vill man bara spy på sig själv när man står i offentligheten och är SÅ jävla glad och trevlig...! Nog för att jag är väldigt duktig på att hålla isär mina personligheter, men ibland gillar de inte riktigt varandra. Eller försöker ta ut varandra, rättare sagt. Den med hornen som sitter på ena axeln vill väldigt gärna ta över eller i alla fall lägga till saker när den med glorian på andra axeln har ordet. Dock är det sällan tvärtom...! Tur att man har bra jobbarkompisar i alla fall, som man kan slappna av med!

Åkte hem i kvällningen, nästan hela rv 34 är omgiven av åkrar, ängar, diken och skog, precis perfekt tillhåll för grävling, räv, rådjur, vad som helst. Tänker ofta på det. Så idag, kommer in i Motala och börjar slappna av. DÅ dyker plötsligt bambi upp framför bilen. Klantiga skogs-häst!! Och rusningstrafik var det så det fanns absolut ingen anledning att ge sig över vägen då. Lyckades parera rätt bra (och känna på att det var snorhalt, vilket även bambi-anen fick känna på) så den drog på röven och fick mest en puff. Stannade och drog på varningsblinkers IFALL jag råkat göra middag av stackaren, men den bara blängde och hoppade in i skogen. Så förhoppningsvis fick den bara några blåmärken och en ordentlig läxa :) Och jag kom undan utan att känna mig som en yrkesmördare också.

Sen hem och ta tag i posten. Breven från Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen har ju stirrat på mig sen igår, var tvungen att ta tag i det. AF antog jag var lugnt, de vill ju träffas i tid och otid och kolla läget, och så var det denna gång också. På tisdag ska jag dit. Och sen FK... Alltid lika spännande, hur ska de förstöra livet denna gång?? Och nu när jag dessutom redan står med en fot utanför kanten. Men icke då, jag har blivit beviljad rehabiliteringsersättning samt reseersättning "för resor med egen bil" :D Tjoho!!! De kan ju om de vill :) Dock var det som vanligt halvt obegripliga blanketter som ska fyllas i så det var ju lagom att jag ska till AF snart då. Jag står själv för en karens på 300:-/månad (=en tankning, tankar kanske 4 ggr på en månad nu...) och vad jag fattade fanns det inget tak på 900 som de pratat om innan. Bara skriva hur långt jag har till jobbet och hur många gånger jag åkt. Och i och med att jag får hel aktivitetsersättning så kanske ekonomin i alla fall blir LITE bättre än knappa 5000 i månaden. Behöver kanske inte leva på filmjölk, kärlek och ren vilja precis varje dag. Så lite glad blev jag i alla fall :) Dock är jag ganska avtrubbad från det mesta just nu, känner jag. Jag orkar bara inte bry mig. (Så till mina vänner som bryr sig om mig och står ut med mig, KRAM på er, båda två! :P). Usch, jag har nog varit för mycket på Åland...

Sen fick vi papper om att de ska byta portkod här nere. Perfekt, har ju inga andra koder att hålla reda på, och mitt sifferminne hör hemma på soptippen (vilket vissa känner till bättre än andra...). Men det är väl bara att försöka plugga in det där. Slår ofta portkoden till lägenheten när jag ska till lagret på jobbet, koden till soprummet på jobbet när jag står vid bankomaten, pinkoden till telefonen när jag ska in i lägenheten, portkoden till FÖRRA lägenheten när jag ska knäppa in pinkoden på telefonen osv osv, men det går säkert bra...! Jäkla sätt...

Nu ska jag krypa ner under en filt i soffan och kolla på tv. En bra plan för kvällen, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar