Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 2 november 2010

Kämpig spinning, kryss med syster och mina länkar

Idag var det ett riktigt bra spinning-pass! Vette fan vad spinning-"fröken" ätit till middag idag men jädrar vad hon körde med oss! Mjölksyra ungefär upp till öronen. En sväng på gymmet blev det efteråt, men ingen löpning... :) Lite styrka bara. Vette fasen om inte spinningen gjort nåt med mina vader, tycker alla strumpor börjat sitta åt :/ Behöver ju inte riktigt större ben och bakdel än vad jag redan har...

Bland alla maskiner och all svett träffade jag Susanne som var med på Åland senast. Vi pratade lite om att det måste vi göra om igen! :) Både Wahlströms och Casanovas spelar ju på båten nu i december. Casanovas spelar strax innan jul, bara ett par dagar innan julafton för att vara exakt och då är kanske inte kryssning så prioriterat, men Wahlströms var strax efter lucia så det kanske kan vara nåt! Lite julbord kanske... Fast på tal om kryssning så ska jag iväg med lilla syster-yster i januari. Arvingarna spelar och då har vi många minnen som måste återupplevas! :) Blir kul att göra nåt med henne, har ju inte blivit så ofta när hon emmigrerat :)


När det senast begav sig... 29/8-07. Min framtida fästmans 22-årsdag och
mitt körkorts 5-årdag
:) All anledning att fira!

Och nu ska jag göra något som jag funderat på i några dagar, men när jag väl bloggat så har jag glömt bort det. Tänkte tala om vad jag följer för bloggar. Rubrikerna till höger säger ju faktiskt inte så mycket.

Nemo Hedén - Från "Kungarna av Tylösand". Säga vad man vill om programmet och deltagarna men jag är ganska mycket för att inte döma folk direkt. Och just Nemo är faktiskt en väldigt intressant karraktär. Bakom kaoset döljer sig en djup och ganska olycklig person. Ungefär som jag själv.
Tezz - Therese. Vi träffades när vi jobbar på Autoliv och nu tränar vi ihop. Kul tjej med älg-fetisch! :D
Sara - Är galet skicklig på att göra tårtor!! Dekorationerna är helt otroliga! Jag tycker inte om tårta nåt vidare men skulle jag någon gång behöva något speciellt så är chansen stor att jag anlitar henne :)
Anna - Robbans uppfödare och hon har lånat Rasmus som avelshane ett par gånger. Även Anna är jätteduktig på att feja och dona, laga mat, baka, inreda etc.
Linda - Småbarnsmamma med cancer. Jaa det säger väl allt egentligen. En "trevlig", varm och personlig blogg. Mycket fina bilder, många tävlingar (som främst vänder sig till föräldrar) och även en del tips på olika sajter på nätet.
Wilda - Lilla Wilda har diagnosen Trisomi 13. Hennes föräldrar skriver väldigt bra om livet med ett "dödsdömt" barn, om hur de utöver allt får kämpa mot myndigheterna som ständigt sätter sig på tvären.
Victor - 1 år och 7 månader gammal gick Victor bort i Neuroblastom i april -09. Victors mamma Sofie skriver varmt och personligt om hur de klarar vardagen, och nu även om Vicors lillasyster Vilma.
Cillan - Min bästa kurs-vän när jag gick hundmassageutbildningen. Det gick lite bättre för Cillan än vad det gjorde för mig så hon har idag eget företag och har fullt upp med att massera men även utbilda sig vidare till trimmare och instruktör.
Elin - Gick bort i bröstcancer i september -10. Först skriver Elin själv om sin kamp mot sjukdomen, nu skriver  lillasyster om hur de försöker få livet att gå vidare.
Evilstoy/Nicklas - Skriver om livet efter att barnen Max och Saga mördades. En spännande blogg av en kille som säger vad han vill utan att bry sig om vad folk tycker och tänker!
Marie - Bästa Marie ♥ Bloggen handlar om livet och främst om djuren. Dock uppdateras den lite dåligt... ;)
Laila - Kusinens ödmjuka fruga :) Med tanke på hennes rättframma och humoristiska sätt så kan man undra om det verkligen är gubben hennes som finns med i vår stamtavla och inte hon själv... :)

Jaa det var det. Listan kommer säkerligen att utökas allteftersom. Jag har tjatat om det förut; livsöden är enligt mitt tycke mest intressant att läsa om. "Dagens outfit" och 16-åriga mammor känns som det kan kvitta :) Dock skulle jag vilja hitta någon blogg som handlar om ungefär samma sak som min gör; hur aspergers syndrom med jämna mellanrum orsakar kaos i huvudet. Får leta... :)

Nu är jag kvälls-täppt i näsan så nu ska jag städa kattlåda och sen krypa ner under täcket. Imorrn är det inget jobb, men bassängträning.

Fredrik testade kameran på nya mobilen. Jag och Sune myser i hallen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar