Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 13 november 2010

Spinning, mycket att göra, företag vs företag och reglade dörrar

Nu är jag fit for fight igen så idag blev det spinning! Och jag vet inte om det var en veckas frånvaro eller att jag hade en ambulanssjukvårdare bredvid mig som jag försökte hålla tempo med som gjorde att det kändes segt idag :) Är det sådant som kallas "att ta sig vatten över huvudet" :) Men jag stupade ju inte i alla fall, utan körde hela passet! Fast det blev ingen mer träning idag, gick in i solariet och stupade istället :) Usch vad jag saknar/längtar till sommaren...!!
Nästa vecka är jag ju borta både tisdag och lördag så det blev att titta på andra spinning-tider. Det blev måndag och fredag istället, se hur den instruktören är! Men vad trött jag blir på mig själv, när jag bokade tiderna så bad jag om att få en "senil-lapp" så jag kunde skriva upp tiderna och därmed förhoppningsvis komma ihåg dem, men så kommer jag hem och ser att lika fasen är en tid är galen. Vet inte om jag bokat fel eller skrev fel på lappen... Som vi pratade om, hur ska det bli när man blir gammal...?? I och för sig så är det väl mycket i huvudet nu. Mycket som ska in i kalendern:

Har fått "jul-schema" på Lekia. Och jag TROR det ser bra ut och när jag kollade i kalendern så var det väl inte alltför mycket dubbel-bokningar :) Dessutom har jag fått ett RIKTIGT arbetspass! Man kräver inte mycket när man blir själaglad för 4 timmar en lördag... :) Dock MED betalt! :) Hoppas på att det kan bli lite mera vad det lider. Måste säga att de är väldigt seriösa på Lekia, de skulle precis lika gärna kunna säga "Sandra, går du in lördag istället för tisdag??" och jag hade gjort det, men istället väljer de att plocka in mig som extra-personal och ge mig lön. Till skillnad från det där jävla Intersport (vet inte om jag sagt vilket företag det gäller när jag pratat om detta förut, men nu skiter jag högaktningsfullt i eventuell finkänslighet...!), som ansåg att man som praktikant/arbetstränande skulle vara "självgående efter ett par dagar", göra en ordinaries jobb, ha samma krav på sig som en ordinarie, om man skötte sig fick man fint omdöme NÄR man slutade (alltså inte en chans i världen till eventuell förlängning eller anställning...) och dessutom kunde de inte ta emot mig för de "behövde" någon som gick heltid. Hur kan man "behöva" en människa som egentligen inte har några krav på sig alls?? En praktikant ska kunna sitta och fika en hel dag utan att det påverkar arbetet. Så näe, det är lite skillnad på företag och företag...! Lekia plockar in extra-personal när de anser att de behöver extra-personal, fast de har folk som går och jobbar gratis i form av praktikanter och arbetstränande.

Och som en parentes, jag drömde i natt att mitt intyg gick igenom på FK så jag skulle få en utbetalning 20/12... Fråga mig inte varför det just skulle vara då, men inte mig emot ett dugg...! :)

Igår efter jobbet var jag hos Anna "en sväng". Skönt att se att hon mår bättre nu och hoppas det håller i sig! Trevligt att prata lite, det var ju ett tag sen nu. Även hon är bra på att få igång min skalle att börja mala. Hur har livet varit, hur kommer det att bli... Men det är ju som sagt bara skönt, då jag annars bara trycker undan det. Och jag håller med henne till fullo; Varför ha hur många "vänner" som helst, det räcker väl med några stycken VÄNNER?? :D

Mitt i allt fick jag mms från Fredrik, det var visst cirkus hemma...

Och näe, Hedwig har inte vält strykbrädet, det är vi som "reglat" dassdörren. Damen har lärt sig öppna dörrar och vill man ha något kvar i badrummet och i någorlunda helt skick, såsom t.ex. pappersrullar, så är det bäst att se till att dörren hålls stängd. Så det känns ju super att behöva låsa om sig på toaletten när man är ensam hemma, men det går åt om man inte vill ha sällskap av två katter... Igår prövade de visst alla sätt att ta sig in trots reglingen... Och även ytterdörren ska Hedwig på. Känns jättekul att vakna på nätterna av att det låter som nån rycker i handtaget... Hon hoppar ju upp och hänger sig i handtaget, och efter en stund släpper hon så det far upp igen med en skaplig smäll. Vill till att den dörren hålls låst, annars skulle man säkerligen hitta henne på menyn antingen på kinesrestaurangen, annars på pizzerian här nere imorrn. Det är väl för härligt med djur...!

Sune är lite lugnare han, och igår var husse den stora favoriten :):


Idag vet jag inte vad det blir, men det är ju inget vidare roligt väder så för omväxlings skull blir det väl att sitta inomhus och göra absolut ingenting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar