Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 22 november 2010

Ledig men saknar jobbet, ringt veterinären och äventyr framöver

Ledig idag. Och inte bara idag, utan 4 dagar fram nu! Skönt, höll jag på att skriva, men kom på mig själv med att knappt ens tycka det, jag trivs ju på jobbet! Jag saknar bygget när jag inte är där! Rätt intressant känsla faktiskt :) Fast det är skönt att vara ledig ett par dagar nu, kände att gårdagen tog på krafterna. Då jag inte är så jättebra på att lyfta och bära så stod jag i kassan mestadels av tiden och där blir det ju mer "fin-lir" med pengar och så, och det tar ju på fingrarna. Blir väldigt fumlig med mynten efter ett tag. Och sen blir det väldigt mycket "nyp-grepp" när man ska stoppa saker i påsar, så jag kan säga att det känns i händerna idag...
Hur som helst så vaknade jag ändå "tidigt" idag, kl 9. För en stund sen blev Fredrik väckt av telefonen och fick störta ner till jobbet för kollegan var tvungen att åka iväg. Tänk vilken tur att han inte låg däckad i kräksjuka eller satt på tv-inspelning i Stockholm... Jädra pajas-företag det där egentligen! Men men, nu var han ju hemma och mådde bra och kunde ge sig iväg, dock med kuddavtrycket kvar i huvudet :)

Kom på att nu när jag är hemma några dagar så kan jag ju ringa veterinären angående Elliots tandsten som vi blev rekommenderade att göra något åt. Ingen annan är speciellt sugen på att ta honom till veterinären så då får väl JAG ta ansvar för MIN hund (helt plötsligt är han väldigt min... :D) och fixa det där :) Så klockan 8 på torsdag ska vi dit. Perfekt när vi kommit hem från Stockholm några timmar innan... :) Men men, får väl sova i asklunden så småningom!

Annars är det ju en del som händer nu. Imorrn blir det besök hos John på arbetsförmedlingen. Se vad han säger. Det är lite synd om stackaren, för han kan stå på min sida hur mycket som helst men ändå har han försäkringskassan ovanför sig som styr och ställer. Men nu har jag och min handledare på jobbet kommit på en liten plan för att vi ska slippa experimentera med mina timmar under årets mest hektiska period. Som sagt så tycker FK att jag ska gå upp i tid för att öka arbetsbelastningen när jag uppenbarligen fixar 50%, och krävs det så är handledaren fullt villig att visa myndigheterna siffror svart på vitt över hur försäljningsskillnaden är om man jämför december och säg oktober. Som jag skrev igår, just denna tid på året behöver man inte göra något åt timmarna för att få känna av ökad arbetsbörda...

Sen är det ju hockey imorrn kväll! LHC mot Frölunda. Alltid skoj att se hockey live, fast det hade ju varit ännu roligare om man brytt sig om nåt av lagen :) Och NEJ, jag struntar i att LHC kommer från Linköping. Djurgården har hängt i sen dagis (det tog sin tid innan jag förstod att det handlade om sport, trodde det hade nåt med djur att göra... :) ) och då får det fortsätta vara så :) Så jag är mer djurvän än huligan, även om det är hårfint emellanåt, haha :) Speciellt när jag har (minst) två katter som verkligen är huliganer. Tur att det är kallt ute så de inte får för sig att gå ut och kasta sten på bilen eller nåt...

Och sen får det som sagt väldigt gärna sluta snöa då vi har några mil i bil att avverka på onsdag. Ser riktigt fram emot att åka in i stor-Stockholm och snurra... :) Hoppas gps'en är på gott humör! Och på kvällen ska jag upp i det blå fast fortfarande vara kvar på marken. Låter väl ungefär som tillståndet som jag brukar leva mitt liv i :D Men ska ju in i en J-37-simulator och leka "Maverick" (Top Gun) en stund, jajädrar..!! :)

Ikväll ska jag dock leka vältränad, är ju spinning igen. Det är ju gött efteråt i alla fall :)
Och nu ska jag faktiskt leka duktig och byta vatten i akvariet, ser att det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar