Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 29 november 2010

Gött spinning-pass, bättre på vägarna, "Rolandz" och Vilket skyddsbehov har misshandlade kvinnor...?

Jädrar i havet vilket bra spinning-pass vi gjorde idag!! Tror jag hade nån slags måndags-energi eller nåt, för huj vad det rullade på! Funkade ju lite sådär i fredags så den instruktören har fått sina chanser nu. Hon gillar tempo väldigt mycket så i princip varenda låt går ju i rockabilly. Funkar inte riktigt för mina ben att studsa runt på det där viset. Och ökar man motståndet mera så går det inte att hålla det tempot så jag hoppar över fredags-passen. Lite tråkigt för de har legat bra där. När alla andra går hem och tycker de gjort sitt för veckan (vissa BÖRJAR sin "arbets-vecka" då...) så lallar man ner till gymmet och svettas en stund och SEN är det helg :) Instruktören vi hade idag är mycket bättre, hon blandar tempo med sega jävla "uppförsbackar" så det bränner i låren. Gött gött...! :) Imorrn är det dags igen, var längesen jag var på ett tisdags-pass nu!

Annars så börjar det gå att ta sig fram på vägarna i normal hastighet igen. I alla fall behöver man inte krypa fram i 40. Idag kunde man faktiskt hålla 90 nästan hela vägen till Linköping.
Och ny matsäck hade jag med mig till jobbet. Eller ny, för detta arbete är den ny i alla fall, annars åt jag ju micro-paj nästan varenda dag i hönsgården. Men jag och microvågsugnar kommer sällan överens. Antingen blir maten inte varm eller så blir det "övergödd" som kollegan sa :) Brände mig i truten i alla fall. Så imorrn får det bli pannkakor!

Ikväll har "Rolandz" varit på tv ("Rolandz bjuder upp igen") och de är ju för härliga :) Roland Järverup på en minihäst var helt klart sevärt! Spelar "Rolandz" för fulla muggar i bilen just nu, men "stereon" bråkar som vanligt. Varje gång jag stängt av bilen får jag starta skivan från början för att den ska hoppa igång och ibland kommer ett tjusigt "Error" upp i displayen. Undra om man kan skylla på kylan...? Hur som helst så är det väldigt bra musik när det väl fungerar! :)


Nu är det ett tag sen jag skrev om något kontroversiellt, men jag har inte kommit på nåt bra! Men nu kanske... Häromdagen skrev Motala tidning om det här med kvinnomisshandel och kvinnojourer och sånt. Tänkte att jag kunde skriva nåt om det. Jag vet två tjejer som fått såna här insatser som t.ex. skyddad identitet etc. Den första tjejen kände jag när jag gick i skolan. Hon träffade en kille, fick barn och sen började ryktena gå att allt inte var som det skulle. Hon fick skyddad identitet och allt var så väldigt hemligt. Idag lever hon med den här killen och de har fått två barn till... Himla gulligt då...!
Den andra tjejen, och nu skriver jag rakt ut från hjärnan, man kan väl säga att boken "Gömda" hade varit att rekommendera när hon presenterade sin nya pojkvän för omvärlden... (Jag menar inte att det ALLTID innebär problem med utländska pojkvänner, så fördomsfull är inte ens jag, men i det här fallet hade lite bokläsning varit att rekommendera, tro mig...). Det blev barn och senare dödshot och det andra med det tredje, hon blev placerad på okänd ort. Nu går hon öppet på stans gator och ska snart ha barn igen med pojkvännen som hon skyddades ifrån. Han är säkert inte vidare trevlig att ha att göra med men jag tycker verkligen synd om alla de kvinnor och barn som VERKLIGEN behöver hjälp och skydd från samhället. Visst att hot och sånt kan förekomma men borde inte steget vara ganska långt från skyddad identitet och skyddat boende till att leva "som vanligt" med killen i fråga...? Får man använda uttrycket "Att skylla sig själv"...?
Jaja, vi får väl se den dagen jag blir jagad av min pojkvän med basebollträ... (Försöker se Fredrik framför mig... :D). Jag kanske flyr från honom och gråter ut hos myndigheter, i pressen och fan vet allt, för att snart stå och tråna efter honom med benen brett isär, vem vet... :)

Nu är det natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar