Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 8 november 2010

Sovmorgon, mera Malmö och dammsuga glas

Sovmorgon idag, inte dumt alls! Tur jag vände blad i almanackan innan jag la mig igår och såg lappen, annars hade jag nog stått utanför Lekia kl 10 som vanligt :) Idag börjar jag inte förrän 13 så jag åker om lite drygt en timme. Kan sakna varierande arbetstider lite. Som jag gick i Motala - 10-14, 14-18 - var perfekt! Skulle väl i och för sig bli dåligt med träning om jag jobbade kvällar, men egentligen är det väl bara att ta sig i kragen och åka på morgonen/förmiddagen, kan väl inte vara så svårt... *hmmmm* :D

Och så de visst hittat skytten i Malmö. En SVENSK enstöring. (I och för sig behövs det ju inte alltför mycket för att vara "svensk" idag...). Fast än så länge har det varit förvånande tyst om rasistiska motiv. Först idag läste jag nåt om att hans pappa sagt något om att "Han var rädd att invandrarna skulle ta över". Jag trodde det skulle bli ett jädra liv om det visade sig vara en svensk, och huvudbesviset till att det var just denna människa skulle vara att man hittat i hans dator att han besökt SD's hemsida tre gånger eller nåt... Och jag ska inte vara sämre än att jag reser mig upp (inte bokstavligt talat), tar av mig hatten (inte heller bokstavligt talat) och säger "Jag hade fel!". Jag var övertygad om att det var någon slags "uppgörelse" invandrargrupper emellan (DÄR kan man ju snacka om rasism...!!) medan rabiata svenskar tog alla chanser de hade att skylla det på SD.
Nu återstår bara att se vad straffet blir. Okej, denna person är misstänkt för att ha skjutit ihjäl en tjej och mord är alltid mord, men sen, skjuta några stycken så de får ett plåster (bokstavligt talat...) att visa upp i tidningen, hur står det i svenska rättssystemet mot rattfylleri med dödlig utgång, skaka ihjäl sitt spädbarn, klappa en tant till marken på en parkeringsplats så hon avlider och att sprätta upp underlivet på sin ex-flickvän..?? Vad ska vi tippa på att skytten får för SKOTTEN? 10 år?? Och sen kanske plus två år för mordet? Bara i Sverige, mina vänner, bara i Sverige...

Pratade lite med Anna igår (Lycka till idag!!! ♥) och konstaterade att det snart är jul. Och det är fasen inte långt kvar. Men jag har nog tappat stinget lite, brukar ju nästan vara klar med julklappar och sånt vid den här tiden :) Har varit och rotat lite men det är inte så lätt när det inte riktigt blir som man tänkt sig. Då måste aspergaren försöka tänka om... Tur att jag ska på kryssning snart, där finns mycket som passar min familj! :D Själv vill jag mest bara iväg till värmen igen, även om det nu dröjer tills det blir värme (sån värme som JAG vill ha, alltså bortåt 30 grader) nånstans "i närheten", men det kan väl vara ett tips till nära och kära: En Västindien-kryssning kanske :) Men i april-maj borde man kanske kunna sikta mot Kanarieholmarna igen.
Det var julklappar, sen är det resten av allt "jul-stök" kvar, som jag inte känner minsta lust med.

.....10 minuter senare...
På tal om julklappar så vet jag vad jag kan ge bort... Ett, möjligtvis två stycke nakenkatt, så att man kan få ha nåt helt här hemma!!! Fattar inte hur en spinkig sphynx kan ha sämre kontroll på kroppen än vad en 6-kilos pälsbomb till Ragdoll har! Har med andra ord fått dammsuga upp lite glas, precis lagom att börja dagen med såhär. Och jag kan ju återknyta till det här med den uteblivna lusten att julpynta när det typ är "medtag egen skyffel" för att kunna komma fram till fönstret där ljusstaken stod och kunna sopa och dammsuga på golvet nedanför... Sa jag nåt om kryssning till Västindien..?? Jag tar tillbaka. En ENKEL biljett till Jamaica, eller nåt liknande, är att föredra. Det är nog billigare också. Usch vad trött jag blir på allt ibland.
Skönt att snart få åka till jobbet och slippa se skiten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar