Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 13 februari 2011

En kaffe latte i Ödeshög, Wahlströms och Casanovas i Tranås, Östgöta-seightseeing och skånskt äventyr imorrn!

"Inne på Lysings konditori i Ödeshög står alla borden tomma. Klas Ingesson beställer 'en kaffe latte eller vad det heter' och får till svar att om han vill ha mjölk i sitt kaffe så får han minsann hälla i det själv från en kanna." 

Läste en intervju med Klas Ingesson i Expressen idag. Och vaddå klockrent... Vaddå ....Ödeshög :) Alla som har fördomar om små byar kan helt plötsligt sträcka på sig. Själv har jag inte tillbringat mer tid än nödvändigt i just Ödeshög. Brukar bli en gång om året på Johanna-marken. Sen har det väl antagligen blivit en och annan fotbollsmatch där neråt, det minns jag faktiskt inte. För mig är Ödeshög mer satt på kartan därför att en av de absolut icke-diagnostiserade (vad jag vet...) mest sinnesrubbade människor jag råkat på kommer därifrån. Huuh, jag ryser bara jag hör ort-namnet...! Tur att "Klabbe" finns och visar att det inte bara kommer elände från den hålan! :)

Dagen idag har varit rätt seg. Till att börja med så startade min dag kl 14. Det blev ganska sent igår. Eller i natt. Eller i morse. Beroende på hur man ser det.
Det började med att jag skulle borsta av snön och skrapa rutorna på bilen. Eller hur... 15 cm blötsnö som frusit fast var inte att leka med. Fick ju hugga bort stora snöblock...!! Men ju mer fläktarna värmde inne i bilen ju lättare gick det att få bort snön. Jag hämtade upp Madde i Vadstena och sen åkte vi ut till Snyttringe där det var förfest. Jag väljer som sagt själv att köra men nyktra förfester och Sandra går inte riktigt ihop. Speciellt inte med folk jag inte känner. Alla pratar, musik spelas mer eller mindre jättehögt, Allting går bara ihop, jag vet inte vad jag ska lyssna på, vem jag ska titta på, vad jag ska koncentrera mig på. Och jag är ju inte riktigt den som bryter in nånstans och säger "HALLÅ, vad pratar ni om, får jag också veta??". Det är med andra ord inte den situation som jag känner mig mest världsvan i... :) Sen bar det *äntligen* av till Tranås och Parkhallen. Wahlströms och Casanovas. Och lite dans blev det, tur att Zoran och Johnny finns och kan ta sig an en blyg glad amatör som mig :) Och musiken var ju bra som vanligt! Sen ska jag varken nämna namn eller band men jag funderade på hur pass det egentligen är lämpligt/"tillåtet" att dricka när man spelar sådär. Försökte föra en konversation med en av killarna i ett av banden men det gick helt uppåt väggarna. Ögonen gick i kors på karl'n så pass att jag först trodde att jag tagit fel person. Men icke då... Så länge man sköter sitt jobb så må det väl vara hänt men med facit i hand så hade bandet ett antal oförklarliga fadäser under sina set under kvällen som kanske inte var så oförklarliga när allt kom omkring. Men men, det får väl vara hans problem! :) Och det var ju inte så att folk buade och kastade tomater direkt. Tur att andra av killarna var mer "som vanligt"!

När det var slut kl 01 så ska man ju få ut sin jacka. Det var ingen idé att ens ställa sig i kö så vi satt inne och väntade och pratade skit. Sen när vi äntligen fått ut jackorna så ska det divideras om vilka som ska åka med vem och vart alla ska. Sen började nattens Östgöta-sightseeing. Från Tranås till Mjölby där jag dumpade av två pers. Sen ut till Hogstad där jag lämnade av nästa. Sen skulle jag svänga av mot Skänninge och då var jag hundra på att vi skulle hamna i diket. Det var sådär riktigt mysigt väglag att absolut ingenting hände när jag vred på ratten och skulle svänga. Tur att alternativet att åka rakt fram fanns, annars så hade det blivit "Vägen svängde men inte gjorde Sandra det...!". Nu fick jag backa tillbaka en bit och sen lugnt och försiktigt svänga in på rätt väg. Efter det gick det inte snabbt, kan jag säga. Ut till Snyttringe och hämta Maddes Jonas som hade hamnat i den andra bilen och sen åka via Skänninge till Vadstena och lämna av dem. Sen bar det äntligen av hem till Motala! Ner till mor och far och hämta Fredrik som varit där och hjälpt mamma med nya telefonen. Han vet hur man blir favvo-svärsonen han...!! (Dock är han även den enda...). Tänk om han kunnat snickra också...! :D Strax efter 04 var vi hemma och kom i säng.

Somnade riktigt gott och sov som sagt halva dagen idag. Och det är väl bara att konstatera att det inte blir mycket mer sömn inom det närmaste dygnet, igår bestämdes det hastigt och lustigt att jag ska följa med Madde till Malmö imorrn, hon hade nåt ärende där. Jag är trött på väggarna här, Madde är alltid trevlig att umgås med och jag har aldrig varit i Malmö (Jo förresten, tror vi bytte buss där när vi skulle till Spanien...!) så det kan väl vara kul att komma ut på lite äventyr! Runt 10 imorrn skulle hon vara därnere så 03.30 bär det av *Gäääääsp* Men det ska bli skoj! Så det blir att duscha, bre' några mackor, kolla "Solsidan" och "Wallander" och sen i alla fall hoppas på att få några timmars sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar