Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 15 februari 2011

Malmö, GeKås och Alla hjärtans dag-mys

Trodde jag skulle sova hela dagen idag efter senaste tidens sömnbrist och äventyr. Men jag vaknade skapligt ändå, strax innan 11! Och nu är jag vaken ordentligt för nu har jag fått torka spyor efter Sune två gånger. Han hade hittat räkskal som han ansåg var en bra idé och sätta i sig. Klyftigt... Nu hoppas jag i alla fall att han har spytt klart!

Gårdagen då... Som jag skrev så var det tillslut inte nån idé att ens försöka sova så det blev ingen sömn den natten. Kl 03 åkte jag mot Skänninge. Tror jag mötte EN bil på hela vägen... Kom fram till Madde, bytte bil till Volvo, åkte till Hogstad och hämtade upp Myy och sen började resan söderut. Stannade i Jönköping och åt lite frukost och så var vi nere i Malmö vid 8-tiden. Tyckte knappt det kändes som att åka in i en storstad. Både när man åker till Stockholm och Göteborg så byggs ju stämningen liksom upp ju närmare man kommer. Tre- och fyrfilig motorväg och så, men här var det tvåfiligt nästan hela vägen. "Möjligtvis" lite fler bilar än på en vanlig motorväg :) Men in i stan och försöka hitta parkeringsplats. Allt gick prickfritt förutom en tant på cykel som nog fick stanna och torka sig efter att Madde varit 30 centimeter ifrån att klippa hennes bakhjul med fronten på bilen. Sådär smart att försöka korsa en väg emellan två bilar på cykel och tro att man inte syns... Men men, det blev ju i alla fall underhållning på hög nivå! :) Jag själv hatar när någon sitter bredvid i bilen när man kör och lever och helst håller i ratten så därför är jag rätt noga med att inte hålla på så själv när jag sitter bredvid. Jag såg tanten tidigt och visste inte om Madde också gjorde det. Men så kom bara tanten allt närmare så jag började låta lite lustigt, mest på ren impuls, hoade som en uggla ungefär, och Madde blev förbannad för hon trodde jag ville uppmärksamma henne på att vi åkte förbi en djuraffär. "Jaa Sandra, jag SER Zoo't (butiken hette nåt med "Zoo") och vi kan åka dit sen!!" och höll då som sagt på att klippa en kärring... Det är humor på riktigt det :D Men fan heller att vi gick till zoo-affären sen... :D

Hur som haver, vi parkerade i ett parkeringshus, Madde och Myy gick och gjorde sina ärenden, jag satt i ett väntrum i en sådär 4 timmar och sen var vi klara i Malmö :)
Åt Mc Donalds en bit utanför Malmö och sen åkte vi mot GeKås i Ullared. Vi var där ca 14.30 och det var rena drömmen att gå därinne igår! Inte mycket folk alls och man kunde röra sig helt fritt utan att bli av med hälsenorna. Och "Morgan" stod och packade upp trosskydd så lyckan var ju total :D Så det var snart gjort det där! Tyckte inte jag handlade speciellt mycket men kom ändå upp i en tusenlapp, vilket väl i och för sig inte är speciellt mycket i sammanhanget. Lite tröjor, tvål och hundbajspåsar ungefär :) Alla hjärtans dag-godis till Fredrik förstås. Vi åkte hemåt. Satt och skrålade till Kenneth & The Knutters och gamla högstadiedisco-hits (nu gick ju inte Madde och jag på högstadiet riktigt samtidigt, men skoj hade vi!... :) ), tröttheten gjorde sig påmind ganska ordentligt :) Släppte av Myy i Hogstad och åkte sen till Skänninge. Men underhållningen var inte slut för det... Madde har kört ungefär 90 mil under dagen, parkerar utanför lägenheten i Skänninge, stänger av motorn. DÅ kommer farbror blå och kör upp bredvid och vill kolla körkort och nykterhet... :D Varför inte liksom. Så då fick vi ha kul åt det en stund också!
Jag bytte till min bil och åkte mot Motala. Och då började snöovädret ordentligt. Kallt och halt var det ju i Östergötland redan på morgonen men nu var det SVINKALLT och HALKIGT AS HELL. Och sen lite snöstorm på det. Det var liksom "vrida-på-ratten-i-kurvan-men-inget-händer"-halt och det var ju bara tur att inte så många fler var ute och åkte just då. Det gick inte snabbt på Skänningevägen, kan jag säga...

Strax efter 20 var jag i alla fall hemma och då hade Fredrik gjort i ordning med ljus, vin och räkor och sånt. Mysigt värre! ♥ Och med tanke på dygnets brist på sömn så slog ju vinet till direkt. Vet inte riktigt när och hur jag kom i säng :)

Men det var i alla fall en väldigt trevlig dag med äventyr och en jädra massa skratt! :) Maddes pappa sms'ade henne i höjd med Smålandsstenar och frågade om vi fortfarande stod ut med henne :) Och det är inte svårt alls att stå ut med henne, blir snarare väldigt tråkigt utan henne :) Väldigt synd att vi inte kunde fortsätta härja runt ihop i hönsgården för jädrar vad vi röjde i somras! Titt som tätt låg vi över äggbanden och skrek av skratt!
Men nu får vi åka till Malmö och spana efter djuraffärer istället...! :D

Undra vad man ska hitta på idag då... Skulle behöva gå ner till postlådan och lägga på ett brev. Kanske ska hälsa på Fredrik på jobbet också. Jag har fasen fått en helt ny pojkvän, det är så kul!! Och vad glad jag är för hans skull! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar