Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 22 februari 2011

Mera sömnbrist och annorlunda kryssnings-packning

Någon någonstans tycker inte att jag ska få sova. Klockan var närmare 6 innan mina små blågrå slöts för natten. Och 7.15 ringde klockan för jag skulle upp och gå iväg och få håren på benen bortdragna. Som om det inte var kallt om benen innan...! Nu sitter jag här och ser ut som 26 svåra år. Kliar i ögonen gör det, men det är nog bara "gruset".

Och alldeles strax bär det av mot Stockholm. Och det finns ingen som vill följa med på kryssning med knappt en timmes varsel...?? Kompisen var inte riktigt i form att följa med, minst sagt, och det är nog med all rätta. Magsjuka klarar både jag och Ålands hav oss utan. Och jag är för snål för att inte åka alls, det var ett jädra bök att få tillbaka pengarna för det där, vet att jag trasslade med det en annan gång och det slutade med att jag struntade i det hela och sponsrade Viking Line med några kronor. Må så vara... Så jag åker. Kan ju säga att packningen ser lite annorlunda ut mot när jag brukar åka. Annars är det ölburkar och locktång och grejer, nu är det böcker, virknål etc... Sitter och hoppas på att miljöombyte gör susen för min brist på nattsömn. Det blir till att lyssna på Janne (om nu HAN är frisk, enligt senaste rapporter var det inte så piggt där heller...) och sen knyta sig. Alternativt spela marathon-patiens på telefonen. Måste kolla igen så att laddaren är med...!
Så jaa, det är vad jag kommer tillbringa närmaste dygnet med!

Och lite små-sne' är jag allt; när "skit-lag" som Frölunda och Skellefteå var och gästade Linköping, då var turen framme och man lyckades norpa två biljetter i Motala tidnings utlottning, men när Sveriges stoltheter Djurgårn kommer, då har turen vänt, trots ihärdigt tävlande. Skit också...!! Får väl slå en bläng på Ticnet :)

Men ha det gött med er, nästa uppdatering blir väl kanske från havet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar