Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 2 februari 2011

Orsaken till sömnbristen?, en lektion i "Sandras värld" och på rätt sida 60 kg-strecket!

Näe, det gick inget bra att sova i natt heller. Tror klockan hade hunnit passera 5 innan mina små blågrå slöts för natten. Och inte sov jag speciellt länge heller, till 10 ungefär. Men jag undrar om jag inte kan ha hittat den skyldige till sömnbristen... De två senaste dagarna har jag ju hoppat in på Ica och handlat mat till jobbet, så har det även blivit en Red bull som färdkost i bilen, för att vakna till lite. Tycker inte jag påverkats nåt speciellt av det innan (har druckit ganska mycket Red bull/energidryck då jag tycker det är gott!), men så kom jag på att när jag jobbade på Djurnära så var det en tjej där som pratade om att om hon drack en Red bull på dagen så kunde hon inte sova sen på natten. Kanske är nåt liknande som händer i min kropp...?? Idag började jag dagen utan konstgjord energi så vi får väl se hur det går att sova i natt. Har ju några timmar att ta igen...

Det är jobbigt att inte kunna sova, vet inte om ni kände till det sen tidigare men jag får ju en del huvudbry... Och hakar upp mig på "småsaker" som hänt för många många år sen. Just i natt lyckades jag haka upp mig på ett tillfälle då en ex-pojkvän lyckades stänga ut min katt på balkongen, trots att jag sagt ungefär 20 gånger att Oliver inte ska vara på balkongen för fasen vet vad som kan hända, bodde ju ändå på tredje våningen med rv 50 nedanför. Men jo då, främst "bara för att" så var man då tvungen att gå ut på balkongen när det var kolmörkt både inne och ute, ha dörren vidöppen, gå in och stänga den, sätta sig och glo på film. Oliver har ju aldrig varit stans mest aktiva katt så man reagerade ju inte på att han var borta en stund. Nästa gång när balkongdörren öppnades, bortåt en timme senare, så pinar katten in. Den ilskan, fasen vet om man inte kan kalla det rent hat, lyckades jag mana fram kl 4 i morse, det var så tårarna rann... TACK Fredrik för att du är så normal! ♥ Eller normal, du bryr dig i alla fall om våra djur... ;)

Det är rätt ofta som det kan komma sånt där nu; Fasen vad man har funnit sig i egentligen, utan att knappt ens reagera på det...!! Medan jag idag kan bli tvärförbannad för minsta lilla och minsann INTE tänker "ta nån skit"! Fast det ena har väl kanske med det andra att göra... Tyvärr så blir det ju fel personer som får ta all ilska nu :( Jag har ju lärt mig att jag har all rätt att leva MITT liv, göra det JAG vill, strunta i det JAG inte vill, umgås med de JAG vill, strunta i folk som inte ger MIG nåt, man behöver inte göra saker "bara för att" eller umgås med folk "bara för att". Man har all rätt i världen att välja själv! Har jag fått lära mig. Jag tycker själv det är en ganska bra egenskap då jag själv inte klarar av folk som gör saker för att "man ska" och sen gnäller två dagar före och två dagar efter över hur jobbigt det är, men det är ju inte riktigt så som världen fungerar... Det är tydligen galet fult att sätta sig själv främst, att inte ständigt bry sig om andras vilja och tyckande.
Jag har den uppfattningen att man inte "är" något per automatik, men man kan "bli" det. Man "är" inte ens mamma och pappa för att man sätter en unge till världen. Visst, rent juridiskt, JA, men i övrigt... STOR skillnad på "min mamma" och "den som födde mig". Ett knull gör inte någon till förälder, enligt mig. Och ännu mindre "är" man mormor/farmor för att en's barn råkat yngla av sig. Återigen, på pappret och rent objektivt JA, men ingen kan enligt mig komma till någon och säga "Jag är din mamma/pappa så nu har jag all rätt i världen att umgås med mitt barnbarn!!". Aldrig i helsike, de "rättigheterna" kan ni leta efter ungefär där tjocktarmen övergår i tunntarm... Ett barn har rätt till att ha trygga, snälla och pålitliga människor omkring sig, vem som sen rent biologiskt satt på vem och när är totalt oväsentligt! Man "är" inte klasskamrater, man går i samma klass. Man "är" inte grannar, man bor bredvid varandra. Man "är" inte arbetskamrater, man jobbar ihop. STOR skillnad, om ni frågar mig... Nu är det i och för sig ingen som frågat om min åsikt, men ändå :)
Den lektionen i "Sandras värld" fick ni alldeles gratis...! :D

Back to reality...
Sen jag fick reda på vilka som i allra högsta grad var inblandade i stölden från veterinärstationen och kalasandet på häst-avlivningsvätska som hittills resulterat i ett dödsfall och en inlagd på intensiven så snurrar det även en del; tänk hur livet kunde tett sig för mig om det velat sig RIKTIGT jävla illa... Om jag en gång i tiden fått som jag velat just för tillfället. Hur det än har varit så får man ändå säga att jag har haft tur med en hel del. Sen har jag säkerligen även gjort en hel del sämre val i livet men jag lever ju i alla fall :) Ödet...

Innan jag kom i kläderna idag så fick jag för mig att väga mig. Tycker det mesta börjat hänga lösare. Och jaa, jag vägde mindre nu än vad jag gjort på länge... Är det inte över jul-helgerna som man ska gå UPP i vikt..?? Och nu har jag ju jobbat så det har inte blivit någon träning heller. Fredrik la fram det snyggt "Jaa, du har väl tappat muskler...!" ...."för fet är du ju fortfarande!", ungefär :) Fast det sista var det jag som sa, men det lät precis som det hade kunnat komma där :) Fast "tyvärr" är han ju inte den som kommenterar vikt och så, jag hade ju gärna sett att han sagt nåt innan jag stod med 30 kilos övervikt och mååååånga timmar framför mig på gymmet... :) Men men, nu kan man ju istället stoltsera med att ha lyckats gå ner så pass mycket helt på egen hand! Och jag tänker ALDRIG hamna där igen..!!
Sen så hann tanken dyka upp även om den försvann lika snabbt igen; "Knuta under armen, viktnedgång"... Vore kanske trevligt att få ta det där ultraljudet snart... Men fy fan vad det kommer kittlas...!! :/

Och idag kom nästan vårkänslorna. Inte riktigt, det var lite för kallt i luften, men nästan! Vi går förhoppningsvis åt rätt håll! Och snart fyller Sandra år, uuuuusch...!! Tänkte ju fly fältet och åka till Åland, men då har nån fått för sig att chartra båten den dagen. Jävla sätt... Så då får det väl bli en repa ett par dagar senare istället, när Casanovas spelar! Nån som hänger på?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar