Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

tisdag 7 juli 2009

Badat djur, en ny hund att massera och Jacksons minnescermoni

Kom precis hem. Har varit och badat djur. Först skulle Rasmus läggas i blöt och schamponeras, hoppas pälsen växer fortare då  Sen var det Elliots tur. Han skulle badas med nåt bakteriedödande medel. Gick väl skapligt i alla fall, men det där skulle ju sitta i i 5-10 minuter, kunde ju inte hålla honom i badkaret så länge. Men jag hoppas de skrubbar honom väl innan operationen imorrn! Tidigt som fan bär det av, ska vara i Linköping 8.15. Hoppas det går att sova i natt…
Sov väl ändå skapligt natten som var. Kollade på "Arkiv X" till 2.45 eller vad klockan var, vaknade av att Fredriks mobil ringde, eller vibrerade, vid 10. Men känns ju fortfarande som man inte sovit mer än en halvtimme. Helt slut när man vaknar. Sen åkte jag till Karlsby och masserade hundar. Idag fick jag faktiskt en ny hund, det har inte hänt sen….april eller nåt. Fast det var en liten valp så jag gick bara igenom henne lite lätt. Kommer bli en stor dam, blandning rottweiler/boxer, riktigt härliga muskler och social och trevlig.
Sen var det träning. Är inte riktigt van att träna så sent, men det funkade det också. Träffade en som jag jobbade ihop med på Autoliv, vi pratade en bra stund så klockan var närmare 18 innan jag kom därifrån. Är ju bara att konstatera att åren går… Jag minns att hon fick en grabb strax efter vi slutade där, han var visst 3,5 år idag. Bara ett exempel 
Var givetvis tvungen att kasta ett öga på Michael Jacksons minnescermoni också. Räckte att se början och slutet typ. Men jag säger som kommentatorn; Varför kunde inte folk hävt ur sej alla dessa vackra ord medan han fortfarande levde istället??? Tror han hade uppskattat det mitt i all skit och allt elände. Men jag säger som jag sagt, jag tror inte att det fanns nåt ont i karln, han var ett vuxet barn bara. Kolla bara på texterna om världsfred, alla kramas och älskar varandra oavsett kön, ras, färg och religion, en ständig önskan om att jorden ska bli en underbar plats att leva på. Kan någon med så naiva och "barnsliga" drömmar verkligen våldta småpojkar och fan vet allt vad han anklagas för. En skruv eller fler lösa, absolut, men ingen medveten ondska. Men men, vad vet jag, jag spekulerar bara! Hoppas han kan få frid nu i alla fall! 
Heal the world, make it a better place…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar