Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 26 juli 2009

Morgonpigg natt-uggla

Det känns ju egentligen rätt löjligt att ett gäng dårar ska hålla ‘en vaken på det här viset. Det är ju liksom inte jag som ljuger och håller på… En del tar till precis alla medel! Jag fattar inte… Varför måste man ljuga?? Är det vad man tror krävs för att man ska bli trodd?? Skulle inte tro det, söta du. Och ändå är jag inte så värst orolig för egen del, är mer en vän som blir hotad. Idioter, säger jag bara… Har fått iväg lite mail nu som jag hoppas ska ge nåt. Som sagt, tur att det även finns snälla och trevliga människor.
Men sen är jag även besviken. På s.k. vänner. Var ärliga istället, falskheten lyser ändå igenom och det gör ondast på mej och blir antagligen mest pinsamt för dej/er. Om du/ni nu har vett att känna skam… Sånt kan man aldrig veta, har man bittert fått lära sej. "Snacka går lätt, men inte lika lätt att snacka så det går" är ett ganska passande uttryck. Tur att det även finns riktiga vänner! Ni är få, men ni vet förhoppningsvis vilka ni är.
Näe man skulle blivit något djur istället. Allt verkar så enkelt i deras värld. Den svage förlorar. Inte den som är sämst på att slicka röv eller den som läser det märkliga sociala spelet sämst. Antingen hatar man varandra, annars älskar man varandra. Det skiljer inte från dag till dag, man behöver inte fundera på vilket som gäller denna dag. Aspergers syndrom finns det visst något som kallas. Fan vet jag. Bryr mej inte heller. Just nu känns det som det mesta kvittar. Men jag är i alla fall älskad. Av min underbara sambo. Undra vad han kan tänkas ha för diagnos…?
Knoppa en stund kanske och hoppas att morgondagen blir en bättre dag. Men det enda jag funderar på är *vem* som ska förstöra dagen och *hur*. Undra hur vädret ska bli?
PÖSS till er som förtjänar det. Så jag kan inte säga att de flödar direkt.
Fan vilket sinnessjukt inlägg det blev. Börjar jag bli katt-människa på riktigt?? 

1 kommentar: