Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

torsdag 2 juli 2009

Sömnlöst av värme och katt-röra, Jerusalemsbadet och bloggportalen.se

Är trötter idag. Dels av värmen, dels av lite sömn i natt. Det ena ger ju absolut det andra, men sen så är man ju en grubblare. Det som hände igår, med katteriet. Jag lyckades lista ut vem skvallerbytta-bing-bång-fruntimret var, det var inte ens speciellt svårt, och det var precis den jag syftade på i mitt inlägg igår. Och då sätter ju min skalle igång. Jag vill gärna i alla lägen försöka förstå varför folk gör som de gör. Många gånger så kan det ju bli missförstånd, dels som har med min asperger att göra, men även annars också. Så därför är jag alltid noga med att försöka förstå. Så därför tog det tid innan jag somnade i natt. Vad får den här kvinnan ut av att sprida rykten om mej?? Vad ger det henne att svartmåla mej?? Okej om jag varit en framgångsrik uppfödare, sånt sticker i mångas ögon och inte minst i hennes, och många gör allt för att sabba för dom, men nu är jag bara en simpel kattägare som främst har mina katter till sällskap, jag har inte varit framgångsrik på utställningar, men jag har vid ett fåtal tillfällen lånat ut mina hanar för parning. Alla inblandade vet att jag varit mycket noga med vem jag lånat ut mina hanar till, jag har alltid frågat kattens uppfödare, och ibland även kattens pappas ägare om det är okej att jag lånar ut den här katten till den här honan. Så varför i helsike då göra allt för att förstöra för mej när en olycka sker?? För det är verkligen för att förstöra, i och med att det fanns risk att Sverak kunde lägga sej i. En "normal" människa kan man väl tycka hade hört med mej allra först när ett rykte satt igång, "Vad är det som hänt här egentligen??" (Inte för att hon haft ett skit med det att göra, men det hade varit sjysstare!) Nej då, istället höra rykten, fråga ut en människa som inte har en aning om hur det hela gick till, hitta på resten själv och sen gå till en andra och fan vet hur många parter till och "skvallra" och måla ut mej som en oseriös kattägare. Och nu var det (minst) två som direkt dömde mej utan att först höra sej för. Den ena har jag fått en ursäkt ifrån, som absolut är godtagen!  Gör inte om det bara…  Men nån mer lär jag inte få. Och jag är inte intresserad heller, hon har visat vad hon går för! Jag har länge varit skeptisk till hennes uppfödning, tänker inte gå in på varför med tanke på att hon ska få behålla sin anonymitet, så snäll är jag… Men lite märkliga val, märkliga uttalanden och märkligt uppträdande har gjort att jag skapat mej en uppfattning. Och ta sen därutöver alla rykten som går…!
Och ta sen ägaren till kattmamman, som inte riktigt vet hur hon ska agera och reagera. På grund av en oseriös uppfödare som mest ville bli av med katten så har hon ingen aning om vilka regler och normer Sverak har. För henne var det ju mest gulligt att katten skulle få bebisar! Jag sa direkt att "Detta är inte bra så det behöver vi inte tala så högt om, men det som har skett har skett, nu kan vi bara göra det bästa av det". Typ så. Och det tycker jag att vi, och främst såklart hon har gjort! Katterna är sunda, uppfödda på bra foder, vaccinerade, chippade, besiktade och hon har varit noga när hon valt ut nya hem till dom. Så jag tycker det är så förbannat dåligt att inte fråga oss vad som hänt, utan direkt gå till högre instanser, gissningsvis lycklig som få över att ha lite smaskens att komma med.
De som jag har pratat med säger att jag bara ska skaka av mej det och gå vidare, men det är fasen inte lätt! Hur många har hon hunnit prata med innan den hon mailade till skrev tillbaka till henne hur det låg till?? Andra av mina katters uppfödare? Såna som varit i kontakt med mej för att låna Robban? Känner väl inte riktigt att jag ska behöva be en hel katt-värld om ursäkt bara för att en kärring har för lite eget liv att bry sej om?? Kattungarna är sålda, hanen är kastrerad och inom kort honan också. Tycker inte det finns något mer att bråka om. Jag är fan så medveten om att det blev fel. Men som sagt, en del har för lite att bry sej om på hemmaplan. Märkligt nog ofta såna som har mycket rykten kring sej själva annars. Med detta hoppas jag att allt är utrett, att jag slipper både se och höra människan i framtiden och att jag kan få sova lugnt på nätterna. Tills nästa grej inträffar…
Jaa, annars då… Vi låg i Jerusalemsbadet några timmar innan Fredrik började jobbet. Jag tog lite träningsledigt idag, senast jag låg och svettades innan träningen så blev det ju inget vidare bra pass. Bättre att börja med det innan kroppen satt igång i övrigt. Vi pratade om att steka köttbullar ikväll, får se om vi fixar det i värmen. Går ju inte att ha fönsterna öppna i köket, det blir så jädra dant av avgaser, även om man bara har vädringsspringan! Men jag hörde rykten om att det skulle bli en aning vin ikväll, då kanske det kan bli lite köttbullar också!
Idag har jag lagt ut min blogg på Bloggportalen.se, så nu kan man hitta mej även där  Det hela var lite luddigt, får se hur det funkar…!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar