Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

onsdag 1 juli 2009

Spännande healing, trött kväll och katt-kärringar…

Ännu en dag har gått. En varm dag… Men man ska inte klaga!  Masserade hund det första jag gjorde, och idag planerade jag tiden lite bättre, haha. Det gick riktigt bra idag också så det var kul! Sen hann jag bara hem och vända så skulle jag till Vadstena, var dags för healing igen. Och vad säger man… Nånting händer, men frågan är vad! Idag kände jag en kall vindpust på axeln, i värmen (healaren stod på andra sidan om mej). Sen så kände jag hur det tryckte i nacken vid ett tillfälle. Nu kommer väl snart de i vita rockar och hämtar mej, men så var det..!! Idag hade jag visst varit lite mer mottaglig och lätt att jobba med. Har lite lust att fortsätta med sånt här, bara på kul för att se vart det leder. Liksom sjukvården har ju inte kunnat göra ett dugg på 10 år så vad har man egentligen att förlora…? Men den ekonomin har jag inte riktigt. Men det har varit riktigt spännande att vara med om ändå!
Sen gick jag till Anna och satt där och pratade en stund. Hälsade även på kattungarna, de blir ju flyttklara den här veckan. Och de är så söta!! Kattungarna ja… Fick ett mail här ikväll som fick mej att koka. Men det återkommer jag till. Sen åkte jag och tränade. Perfekt väder, det är inte en käft och tränar nu, är i princip ensam därinne. Kan ägna mej åt mej och mitt! Idag gick det riktigt bra!
Det blev ingen Nostalgi ikväll, vi var hemma hos katterna istället. Och det var nog lika bra det, har varit så trött nu ikväll, höll på att somna i soffan förut. Men nu är jag pigg igen! Har precis kollade på dokumentären om Michael Jackson. Snacka om tragiskt livsöde alltså…
Mailet ja… En kompis skulle passa mina katter och eftersom hon har en exotic-hona så fick de vara i ett eget rum. Hon hade aldrig löpt men det kändes säkrast. Men kompostgaller räckte visst inte helt så på natten hade de rivit det och tagit sej ut. Och GIVETVIS så föddes tre dunbollar några månader senare…  Vad gör man… Det var ju bara att göra det bästa av det, sköta kattungarna och sen sälja dom. Detta har inte varit nån direkt hemlighet, men det är heller inget jag skyltat med, det är ju inte riktigt bra att det händer. Och idag… Ikväll fick jag ett mail från en vän med anknytning till ragdoll-världen. Hon hade fått sura mail om att "jag parat min ragdoll-hane med en exotic och det var inte i enlighet med Sveraks regler och hon rådde mej att inte göra om det"… Först blev jag fly förbannad. Sen, nu när det gått en stund, så är jag ganska ledsen. Ska inte gå in på detaljer här, det ska jag ta med personen i fråga direkt. Jag kan snarare gå in på varför jag blev förbannad. 1. Jag säger bara SKAFFA ETT LIV OCH SKÖT ERT, JÄVLA KLIMAKTERIE-KÄRRINGAR!!!!! 2. Varför inte gå till mej direkt??? Törs ni inte det?? Det är inte meningen att xxxxx ska sitta och behöva försvara mina handlingar, när hon inte ens visste om något! 3. xxxxx visste inte om det skulle bli "åtgärder" eller "påföljder" eller vad det var. Det ska man kanske ta med mej personligen då?? Och vad kan hända, katten är kastrerad, jag har bara mina ragdolls som sällskap, har bytt ras när det gäller utställning och så, och DET TROR FAN DET!!! Nog för jag visste att ragdoll-folket var speciellt, men nån måtta får det väl vara på det! Grejen är att jag har mina aningar om vem det här kan ha kommit ifrån och i så fall så har vi haft ganska mycket kontakt, så jag förstår ännu mindre vad problemet är att komma direkt till mej! Och HON ska fan inte uttala sej om att bära sej illa åt inom ragdoll-världen, hon är dessutom riktigt bra på att få ett finger och ta hela handen, så att säga. Höra en liten del och sen hitta på resten själv, vilket verkligen har hänt i det här fallet…! Men men, ingen dömd ännu. Men vad skulle vi gjort?? Lagt kattungarna i en plastpåse och slängt ut dom i skogen, hade ni jävla experter varit mer nöjda då??
Näe det som har hänt det har hänt, inte mycket jag kan göra åt det nu, det var ju inte ens min hona! Tror de flesta vet, om de bara vill, hur lätt en olycka kan ske. Men usch när man samlar för många kärringar på ett och samma ställe, det blir inte annat än kaos!! Man skulle sysslat med speedway eller nåt istället. Men men, ha ert uppenbarligen ganska händelselösa liv ni, jag tänker ha mitt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar