Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

måndag 20 juli 2009

Server nere, muslim-bilen, närapå naken-chock och ragdoll-världen bara MÅSTE fortsätta…

Lite dåligt med bloggande nu, jag vet, men nu när sömnbristen kommer krypande så pockar skrivlusten på 
I lördags så hade dinstudio.se något problem så servern låg nere, det gick inte att komma in på min sida på hela dagen. Var lite nervös att allt skulle försvinna, men det verkar som att allt ligger kvar, tack för det! Hoppas alla ni noll som frågade vad som hänt med min sida också är glada att den är kvar, HAHA  Annars så hände det väl inte så mycket. Jag var ute i Råssnäs och sprang ett par varv. Riktigt läskigt med terräng när man är van vid löpband. Man blir känsligare för nivåskillnader osv, och sen är det svårare att hålla tempot och rytmen. Men runt kom jag i alla fall, trots trängsel med pensionärer, stavgångare och hundar i utsträckta flexikoppel  Sen fick jag min efterlängtade mjukglass i Borenshultskiosken. Jag har ju faktiskt gått ner 7 kg sen jag började träna, så på nåt sätt måste man ju förstöra det  Näe men glass funkar i princip alltid, annars kan jag ha svårt för mat. På senaste har jag blivit så äcklad av allt. Oavsett vad jag försökt stoppa i mej så har det liknat spyor, snor, halsslem (ursäkta alla er som jag förstörde dagens middag för!), men glass funkade i alla fall! Sen satt vi hos mor och far. Skulle kolla speedway men det regnade visst lite i Polen så det var inställt. Blev lite fest istället med två grannar. Riktigt underhållande då den ena grannen som kör lastbil, blivit påtvingad en trög arab-praktikant hela veckan, och det är ju alltid underhållande! Att lyssna på i alla fall  Så från och med nu så kör Kent "muslim-bilen Så lyssnade vi på lite skön musik, åkte väl hem vid halv två nån gång.
Gårdagen blev väl lite sådär. Jag ska inte gå in på det för mycket, men jag kan väl säga som så att pyjamas-linne, stringtrosor och knullrufs inte gick ihop så bra med av sambon icke förvarnat besök av svärmor och svärfar… Jag flydde in i sovrummet och läste "Våra katter" i en timme. Sen stack jag hemifrån och surade en stund… Åkte och träffade en kompis som inte mådde så bra, är ju alltid skönt när folk har det värre  Näe det är inget att skoja om. Men kunde konstatera efter lite snack med fler vänner att gårdagen inte var "Alla karlars snille-dag" direkt, ganska långt därifrån faktiskt… Sen åkte jag hem och kollade på simhopp och sen "Walk the line".
Och då var det dags igen… Ragdollens underbara värld invarderar… Ska inte gå in för mycket på det heller ÄN, men enligt en tredje part (som vanligt…) så borde jag inte få låna ut Robban till avel för att hon "vet" att ingen ur hans kull fick gå till avel. Men jag har diskuterat det där med Robbans uppfödare så jag tyckte inte det var nåt att tjafsa om. Men hon får väl gå vidare om hon vill. Tappade förtroendet redan från början när hon skrev i min gästbok, jag frågade om man inte borde ta såna saker privat och hon svarade "Kanske inte, du kan radera inlägget om du vill". Men det tänker jag inte göra, det får ligga kvar så får läsare själva avgöra uppfödarens seriösitet… Jag fattar inte att folk orkar!! Jag har alltid varit jävligt noga med mina katter; FÅR jag låna ut dom, TILL VEM kan jag låna ut dom, PASSAR DOM med den och den honan osv. Brister mitt eget kunnande så har jag rådfrågat bättre vetande. Så jag gillar inte att bli påhoppad på det där viset. Det står absolut ingenstans i Robbans köpeavtal att han inte får avlas på, och oavsett vad som hänt i tidigare led så är det väl ändå enligt Konsumentköpslagen MIN katt, som jag gör vad jag vill med…?? Jag har just mailat Sverak och hört mej för lite. Och ena parten i ärendet är inte ens med i Sverak, av olika anledningar, så det verkar ju lovande… Nästa människa som kommer och ska lägga sej i vad jag gör eller inte gör med mina katter kommer jag be fara och flyga nånstans, för som sagt, ORKA!!
Nähe, några timmars sömn innan träning kanske…

4 kommentarer:

  1. Hejsan

    Jag sa det i all välmening till dig. Avtal mellan uppfödare GÄLLER utöver konsumentlagen, så det är ju inte du som gör fel utan uppfödaren till din katt. Jag ville mer att du kanske skulle veta om detta att han inte fick säljas till avel, men eftersom du redan visste om det så är det en sak mellan dig och Anna. Eller kanske mellan henne och pappa katts uppfödare. Jag menade bara väl. Om nu inte jag "fick" skriva i din gästbok är det konstigt att du i så fall lägger ut allt i din blogg! Jag skrev mitt namn till och med i gästboksinlägget så det är inte så att jag döljer nåt.

    Men men – jag har sagt mitt och hoppas blir bra i slutänden. Trevlig sommar! / Caroline

    SvaraRadera
  2. Det är mellan kattens uppfödare och kattens pappas ägare, kan jag tycka. Jag tycker inte jag har nåt med det att göra då mina papper är i ordning, och jag tycker att du har ännu mindre med det hela att göra. Du får skriva precis vart du vill, men jag tycker som sagt att det är intressant att man tar upp en sån sak i en offentlig gästbok. Men det får stå kvar och det får stå för dej. Och jag bloggar om mitt liv i största allmänhet sånt som glädjer mej och sånt som retar mej.
    Nu är vi klara med varandra tycker jag, och låter de som det hela handlar om få sköta resten!

    SvaraRadera
  3. varför tjaffsa om nåt som man inte har ett shit med att göra ?? undra om man nån gång kommer få uppleva dagen då var o en sköter sitt eget. är glad att jag bara har akvariefiskar!!

    SvaraRadera
  4. Halloj! Kommer man att känna igen dig nästa gång vi träffas? (super bra jobbat!) F-n vad dåligt samvete jag får när jag läser om all din träning. Vet att jag borde ta tag i det för egen del oxå, men det är just nu så gott med alla godsaker o träning är just nu dödtråkigt. Må gott!

    SvaraRadera