Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

söndag 5 juli 2009

Motalafestival, kan inte folk födas när de är 18??, promenad i läskiga skogen och spöregn

Då har det varit Motalafestival. Och måste säga att vi hade i alla fall tur med vädret. Just igår så slapp vi regnet. Men annars vet jag inte, tyckte inte det var nåt speciellt egentligen. Efter en öl så fick jag ett litet ryck, har jag nu betalat dyra pengar för biljetten så ska jag fasen se artisterna också!! Så jag och morsan älgade längst fram när Måns Zelmerlöw spelade. Vet inte hur smart det var såhär i efterhand, dels var vi äldst på typ de fem första raderna, sen är jag definitivt ingen festival-människa. Jag är mycket för det här "Här är jag, jag har min area, där är du och du har din…". Och det är väl inte riktigt vad som gäller längst fram framför Måns… Snorungar som hoppar, studsar, skriker, vrålar, vevar med armarna, slänger med sitt platinablonda hår bakåt och tror de kan jämföra sej med Marie Serneholt… Jag gillar musiken, tycker det är kul att höra soundet, riffen, solona osv. Men så fort det blir gitarrsolo så måste ju alla med AA-kupa vråla i falsett så man bara får lust att gapa "MEN HÅLL KÄFTEN, JAG HÖR JU INTE VAD HAN SPELAR!!!!!!". Men då skulle man väl utmärka sej ännu mer… För utmärkte mej gjorde jag visst. Fråga mej inte hur, men framför oss stod tre töser som knappast ens kan ha varit pott-tränade och såg ut exakt så här: . Egentligen borde man väl bli lite smickrad; 3 meter framför dom står Måns, men ändå så stod de och tittade bakåt, på mej, större delen av konserten… Tur för dom att jag bara tagit EN öl, för jag hatar folk, jag hatar fjortisar, jag hatar barn och jag hatar folk som bara dum-glor. Förstår ni, inte mycket plats kvar för kärlek där… Men som sagt, endast en öl, så jag gjorde det enda rätta: Jag gav igen med samma mynt: . Men men, annars var konserten ganska bra, Måns är ändå en himla duktig entertainer…! Och jag hoppas att minst en fräknig ful fjortis med platinablont hår är lomhörd idag, har aldrig busvisslat så mycket i hela mitt liv. Vaddå, vi lever i ett fritt land, ska de stå 10 cm framför mej så får de ta smällen  Tur det är ett helt år till nästa festival, hoppas jag mognat något då och INTE ska envisas med att stå längst fram, jag har ju inte nerver till det!
Annars så var det väl som vanligt. Vuxen-dagis i öl-tältet, rövigt äckliga bajamajor och E-type. Han är bra som vanligt, tycker jag och står för det!  Stod (på håll den gången!) och rockade ihop med Hanna! E-typen radade upp hit på hit, han har fasen inte en enda dålig låt. Sen låter många ganska lika men det är väl därför som de är bra 
Richard Herrey-Diggilo diggiley :-D
Richard Herrey var konfrencier och höll ställningarna 
Dansa kan han, pöjken...
"COOOOME CLOOO-SER, Cara Cara Mia…"
Och spela piano :-)
Ett vansinnigt fult piano. Men låten var bra! "Impossible" om jag inte minns helt fel.
Sen blev det inte roligare, vi gick hem, la oss, jag kunde inte sova, satt uppe till närmare halv fyra… Vaknade 12, mådde tjyvtjockt, hade ont i skallen och var ofantligt trött. Efter två öl. Bra jobbat va…! Skulle åkt till Pernilla på gårdsfest, men jag orkade fasen inte åka iväg och vara social, mådde inte bra och var inte på humör alls. Sov en stund till, sen åkte jag och Fredrik till Borenshult och köpte glass. Fick även ett ryck och gick till Rävabacken, många herrans år sen jag var där sist! Det är ett sånt ställe där man ofta gått tipspromenader och vi sprang mycket orientering och sån skit där i skolan. Jag vet inte om det bara är jag, men jag fattar inte hur så många kan påstå att de gillar "skogspromenader"! Fy fan, det rör sej överallt, sniglar ligger kletade på stigen, knott som bits, rötter som man kan slå ihjäl sej på. Då springer jag fasen hellre, då hinner man inte tänka så mycket! Men men, runt kom vi i alla fall 
Sen åkte vi ner till mor och far, beställde online-pizza och glodde på film. När vi skulle åka hem så vräkte regnet ner, jättemysigt… Men det kan få regna i några dagar nu, hettan börjar ta på t.o.m mej och då är det illa…! Jag älskar värme, om man kan skydda sej från den om man vill det. Hoppa i en skön pool eller bara ligga och pressa på stranden. Men att ligga och försöka sova precis genomsvett i ett sovrum, med ett fönster öppet som bara släpper in värme och med en fläkt som blåser varmtluft, då är det inte roligt längre…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar