Till er som på något sätt halkat in på enbart bloggen;

Jag har även en hemsida där jag skriver mera om vem jag är, om min Asperger, jag har mera bilder, jag berättar om resor jag gjort, skriver om mina djur, har en minnessida, en gästbok och mycket mycket mera!
Se sidan här!


Blogg listad på Bloggtoppen.se
Photobucket

lördag 11 juli 2009

Pirr i magen, klimakterie-kossor i ragdoll-världen och ”Dagens fråga”

Vaknade kl 12 idag. Så snart har jag väl tagit igen min missade sömn. Men är lika trött för det. Och nog för att Fredriks wok igår var fantastisk så tyckte väl inte min mage att den var fullt lika fantastisk. Vaknade och fick nästan rusa… Har en konstig känsla i magen. Pirr liksom, känns som när man är sådär skit-nervös inför nåt, typ uppkörning eller så. Men vad jag vet så stundar inget sånt…  Men min mage är väl iofs inte känd för att bete sej vidare normalt…
Tänkte åka och träna men de stänger ju tidigt på lördagar. Hade planer på en runda i Råssnäs ett tag, men man skulle väl gå ner sej i geggan som garanterat är där ute i skogen nu, med tanke på vädret. Vet inte vad det blir idag annars. Har så tråkigt, skulle vilja hitta på nåt. Men frågan är vad. Det regnar och pengarna kryllar inte direkt… Vad gör man då??
Man kan ju roa sej med att läsa ragdoll-forumet, man upphör aldrig att förvånas… Vilket folk det finns!! Riktiga såna "vet allt – vet bäst". Även om stämningen över lag faktiskt är ganska trevlig så finns det ju alltid vissa som utmärker sej. Och jag blir så….jaa ska man skratta eller gråta?? Mailade lite med en tjej/kvinna igår, som inte heller var helt nöjd med ragdoll-världen just nu. Och även om hennes fall var mycket allvarligare så fanns det ändå likheter med hur jag blev behandlad. Styrelsen i en av ragdoll-klubbarna hade "hört rykten" och sen haft en massa "kris-möten" osv, angående henne, och den sista som fick veta nånting om det hela, det var hon själv och från ett helt annat håll! Man undrar ju om det är en ren slump, om folk beter sej så idag, eller om det har att göra med att samma kärring är inblandad i båda fallen…? Jag vill inte gå till personangrepp, men man undrar ju; är det en och samma människa som "hör rykten" och drar igång en jävla cirkus, bakom ryggen på den som det handlar om, istället för att enkelt bara fråga "Du, jag har hört det här, vad är det som hänt egentligen, hur ligger det till?"?? Näe vissa ragdoll-klubbar verkar vara seriösare och har betydligt bättre organisation än andra. Bara att hoppas att folk inser det och gör som jag och den andra tjejen; begär utträde så att klubben tappar tillräckligt med medlemmar så att de måste se över sin verksamhet lite. Sen blev jag väldigt full i garv; någon hade registrerat sej anonymt under nåt gulligt nickname på forumet och skrivit typ "Jaa så här blir det när för många klimakterie-kossor samlas på samma ställe!". Ungefär vad jag tänkt hela tiden, jag önskar att det var jag som hann först med att skriva det!  Å himmel vilken fart det blev på tanterna! Det var så fegt att skriva anonymt, inte våga stå för vad man tycker (ska man våga sej på en gissning vem av kärringarna som har den åsikten…?) och sen så var det "minsann inte specifikt för just kvinnor att snacka skit, för det förekom minsann på ‘manliga’ arbetsplatser också, och där var det minsann ännu värre" och bjäbb bjäbb bjäbb… Vaddå näe det är inte alls nån som tar åt sej här inte…!  Så har man lite tråkigt så kan man alltid gå in där och läsa!
Och när jag ändå är inne på lite humor så bara måste jag…
"Dagens fråga" i Motala tidning 11/7-09: "Bedrägerierna på internet ökar. Gör det dig orolig?". Jens Dossel, Motala: "-Ja, därför uppdaterar jag mina virusprogram". Alltså är det jag som fattar fel eller….??? 
Avslutar med en bild på våra små pluttingar som emellantåt är sams i alla fall 
Sune och Hedwig

1 kommentar: